نشست مشترک شرکت‌های نفت و گاز ایران و روسیه برگزار شد

نشست مشترک شرکت‌های نفت و گاز ایران و روسیه با حضور نمایندگانی از انجمن شرکت‌های صادرات‌محور برق و انرژی روس وابسته به وزارت انرژی روسیه و بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به میزبانی پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) در این نشست گفت: ایران دوران تحریم زیادی را سپری کرده، اما تا حد زیادی از کشورهای غربی بی‌نیاز شده است.

وی افزود: روزی بود که شرکت‌هایی مانند توتال و شل در ایران محوریت داشتند، اما اکنون ما مستقل از آنها صنعت نفت کشور را حفظ کردیم و با چندهزار شرکت نفتی ایرانی این صنعت را اداره می‌کنیم.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز با بیان اینکه تا ۸۵ درصد نیازهای صنعت نفت ایران داخلی‌سازی شده است، تصریح کرد: در بعضی موارد هم داخلی‌سازی انجام نشده و می‌توانیم تبادلات خوبی با کشورهایی مانند روسیه داشته باشیم که نقشه راهی برای آن در وزارت نفت ایران تدوین شده است.

کفایتی ادامه داد: پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز نوپا و در حال جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است و بنا داریم در تحولات بین‌المللی در موضوعات فناوری و خدمات مهندسی به جد ورود کنیم.

وی اعلام کرد که ایران به‌دنبال برپایی نمایشگاهی با حضور شرکت‌های نفتی و گازی توانمند دو کشور است.

برزو قنبری عدیو، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در سخنانی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه گفت: شرکت ملی نفت ایران ظرفیت و توانمندی‌های خوبی دارد که می‌تواند با شرکت‌های بین‌المللی کشورهای دیگر به اشتراک بگذارد.

وی افزود: ایران در بعضی از زمینه‌های ساخت تجهیزات و توسعه فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته است و در برخی موارد، نیاز به استفاده از فناوری‌های روزآمد کشورهای دیگری مانند روسیه دارد.

مهدیا مطهری، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران هم با بیان اینکه پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز متولی هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز است، اظهار کرد: انتظار ما این است که فهرستی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و حوزه فعالیتشان در روسیه داشته باشیم تا ارتباطات سریع‌تر و منسجم‌تر شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران نیز ۱۲ شرکت تابعه دارد که توانمندی‌ها و نیازمندی‌هایی دارند که به نظر می‌رسد با تبادل بانک‌های اطلاعاتی دو کشور بتوان از توان متقابل یکدیگر بهره برد و امیدواریم با همکاری بیشتر، زودتر به تولید محصولات مشترک برسیم.

در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان شرکت‌های روس و ایرانی به تشریح حوزه فعالیت، توانمندی‌ها و نیازهای خود پرداختند.

کد خبر 470051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =