اوجی، وزیر نفتِ صادق‌الوعده است

نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی به‌دلیل عمل به وعده داده‌شده از سوی وزیر نفت از او قدردانی کرد و اوجی را «وزیر نفتِ صادق‌الوعده» نامید.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت جام با بیان اینکه وزیر نفت در نخستین روز قطع گاز در این شهر اعلام کرد که اگر نیاز باشد شخصاً در منطقه حضور می‌یابد، گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم در کمتر از ۲ سال، بیش از ۱۸۰ روستای این منطقه را گازرسانی کرده و بیش از ۹۵ درصد خانوارهای روستایی به شبکه گاز متصل هستند. 

وی افزود: احداث و تقویت این خط لوله می‌تواند پایداری گازرسانی به شهرستان تربت جام و دیگر شهرستان‌های همجوار را افزایش دهد. 

نماینده تربت جام در مجلس تصریح کرد: از مردم شهرستان تربت جام بابت قطع گاز و محدودیت‌های ایجادشده در زمستان امسال عذرخواهی می‌کنم و تلاش می‌شود این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و مردم در آسایش باشند. 

رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه وزیر نفت همواره به وعده‌های خود عمل کرده است، اظهار کرد: در مجلس همواره قدردان تلاش‌های وزیر جهادی نفت هستیم.

وی همچنین در سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی از وعده‌های وزیر نفت که چندی پیش به مردم مرزنشین استان خرسان رضوی داده بود محقق شده است، گفت: امسال زمستان به‌دلیل قطع گاز وارداتی از سوی کشور ترکمنستان از یک طرف و و از سوی دیگر گازرسانی گسترده در شرق این استان (گازرسانی به ۱۸۰ روستا) با کمبود گاز در این منطقه روبه‌رو شدیم.

نماینده تربت جام در مجلس با تأکید بر اینکه وزیر نفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در زمان قطع گاز در منطقه تربت جام به‌صورت میدانی حاضر شد، بیان کرد: وزیر نفت در جریان سفر به تربت جام وعده آغاز احداث خط لوله به‌منظور تقویت شبکه گاز در این منطقه را طی سال آینده با بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد و بنده به عنوان نماینده مجلس حقیقتاً در آن زمان باور نمی‌کردم آقای اوجی بتواند این وعده را عملیاتی کند.

رحیمی جهان‌آبادی همچنین با بیان اینکه از وزیر نفت صادق‌الوعده دولت سیزدهم برای عمل به وعده‌ها قدردانی می‌کنم، یادآور شد: با راه‌اندازی خط لوله تقویتی صالح‌آباد - تربت جام در پاییز سال ۱۴۰۲، نگرانی مردم این منطقه در زمستان امسال بابت پایداری شبکه گاز رفع می‌شود.

براساس این گزارش، ورود جبهه هوای بسیار سرد در ۲۰ دی‌ماه امسال به کشور سبب کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد شد. هم‌زمان با این کاهش دما، کشور ترکمنستان، گاز وارداتی به ایران را قطع کرد و در پی افزایش مصرف گاز در کشور، شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی که در انتهای شاخه‌های خطوط هستند با شدت، وسعت و ماندگاری هوای بسیار سرد، پیش از ظهر روز شنبه ۲۴ دی‌ماه پس از چهار روز افت فشار پیاپی، دچار مشکل شد.

جریان گاز بخشی از شهر تربت‌جام (۳۰ درصد مشترکان) در این روز با وجود مدیریت شبکه انتقال گاز و تغییر آرایش شیرهای خطوط انتقال ازسوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران، قطع شد.

هم‌زمان با این اتفاق، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه شرق کشور به استان خراسان رضوی و شهر تربت‌جام رفتند.

اوجی در جریان این سفر، دستور احداث خط لوله گاز کمکی برای تقویت فشار گاز تربت جام و توابع آن تا سال آینده را صادر کرد.

کد خبر 470179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =