تقویت روابط بزرگ‌ترین قدرت‌های انرژی دنیا در اقتصاد جهانی تأثیرگذار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق ایران و عربستان مبنای همکاری‌های گسترده اقتصادی، بین‌المللی و دیپلماتیک است، گفت: نزدیک شدن قدرت‌هایی همانند ایران، عربستان و روسیه که بزرگ‌ترین قدرت‌های انرژی جهان هستند، در اقتصاد جهانی تأثیرگذار است.

فداحسین مالکی درباره احیای روابط ایران و عربستان و تاثیر آن بر اقتصاد دو کشور به خبرنگار شانا گفت: شیطنت‌های صورت گرفته از سوی برخی کشورهای غربی باعث شد قطع روابط ایران و عربستان چند سالی تداوم یابد، اما اکنون با احیای روابط تهران - ریاض منطقه شاهد تحولات مثبتی در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی افزود: نزدیک شدن قدرت‌هایی همانند ایران، عربستان و روسیه که بزرگ‌ترین قدرت‌های انرژی جهان هستند، در اقتصاد جهانی نیز تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس احیای روابط سیاسی تهران - ریاض را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان به رشد و توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی منجر می‌شود که پیوند ملت‌ها را به‌دنبال دارد.

پروین صالحی‌مبارکه، نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: امیدواریم با بهبود ارتباط کشورهای خاورمیانه از جمله ایران و عربستان که از اهمیتی بسزا دارد، در آینده نزدیک شاهد کاهش تنش و گشایش توسعه برای کشورهای غرب آسیا باشیم.

وی با اشاره به اینکه این توافق بر کاهش قیمت ارز و برخی گشایش‌های اقتصادی تأثیر خواهد داشت، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام‌شده در دیپلماسی اقتصادی گشایش‌های خوبی حاصل شود.

کد خبر 470240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =