تکمیل نودونهمین حلقه چاه نفت در آخرین ساعات پایانی سال ۱۴۰۱

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: حفار مردان این شرکت در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل نودونهمین حلقه چاه نفت و گاز شدند و این در حالی است که حفر و تکمیل تعداد قابل توجهی چاه در مراحل اجرا قرار دارد .

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار روز چهارشنبه (دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) ضمن تبریک آغاز سال نو و عید نوروز به کارکنان و خانواده بزرگ شرکت اعلام کرد: چاه شماره ۱۸۹ در مناطق  نفت‌خیز جنوب آخرین حلقه چاهی  بود که  تکمیل آن در کارنامه عملکرد سال گذشته شرکت  ثبت  شد.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه‌های حفرشده  در سال ۱۴۰۱، ۱۵ حلقه توسعه‌ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

افشار گفت: از این تعداد  ۷۷ حلقه چاه در گستره  فعالیت پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت  فلات قاره ایران در حوزه فراساحل، هشت حلقه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، دو حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت‌های کارفرما قرار گرفت.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری  با بیان اینکه هم‌اکنون  از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات و یا جابه‌جایی هستند، افزود: تعداد  دستگاه‌های در حال جابه‌جایی ۲۰ دکل است.

وی متراژ حفاری در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۶۷ هزار متر اعلام و اظهار کرد: برنامه‌ریزی جامعی برای شتاب‌بخشی در عملیات حفاری انجام شده و انتظار می‌رود با بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، در سال نو شاهد به‌کارگیری تعداد دیگری دستگاه‌های حفاری شرکت در مناطق نفت‌خیز کشور باشیم.

کد خبر 470543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =