فرآورش بیش از ۲۲۱ میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ با تکیه بر توان و دانش جوانان ایرانی، بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شده است. 

به گزارش شانا، احمد باهوش، رشد تولید را با عنایت به نام‌گذاری سال نو از سوی رهبر انقلاب، مهم‌ترین هدف پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: با توجه به اینکه نقشه راه در سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» مشخص شده است، به لطف پرورگار و با همت و تلاش جوانان باتجربه، نوآور و کارآمد این مجموعه برای افزایش تولید گاز و محصولات جانبی حرکت خواهیم کرد. 

وی با اشاره  به فرآورش گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ افزود: در سایه کار گروهی و تکیه بر توان داخل، پارسال  بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شد و امید داریم امسال هم با انجام اقدام‌های لازم و عملیات تعمیرات اساسی دقیق و منظم شرایط را برای تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی و صنعتی کشور فراهم کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: جوانان خلاق و نوآور این مجتمع همواره در کسب دستاوردهای مهم در سال‌های اخیر خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند با اقدام‌های مهم و راهبردی روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه تولید کنند و سهم ۷۵ درصدی در تأمین سبد انرژی کشور داشته باشند.  

باهوش تصریح کرد: پارسال با اقدام‌های شاخص، نوآورانه و دانش بومی مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۹۰ هزار و ۵۰۹ میلیون مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری کشور تزریق شد و این حجم تولید رشد سه درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است و امیدواریم امسال نیز با تأمین کردن کالاهای اساسی و با تکیه بر توان داخل این مقدار افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی این مجتمع، ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه است، اظهار کرد: کارکنان تلاشگر و متخصص مجتمع با پایبندی به ارزش‌های سازمانی، گام‌های بلندی همسو با این موضوع برداشتند و با مسئولیت‌پذیری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط‌ زیستی، با دستاوردهای درخشان و ارزشمند، به توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و اشتغال جوانان، اهتمام ورزیده و با خودباوری و خوداتکایی، پیشگام در تولید پایدار گاز بوده و به برداشت پایدار از منابع همت گماشته‌اند.

کد خبر 470649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =