بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۱ رشد ۹ درصدی را تجربه کرد

رئیس‌جمهوری رشد تولید در سال ۱۴۰۱ را امیدوارکننده دانست و گفت: پارسال بخش نفت و گاز ۹ درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی عصر سه‌شنبه (۱۵ فروردین‌ماه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب و ضرورت تحول‌گرایی، تحول را رویکرد اصلی دولت خواند و اظهار کرد: از ابتدای دولت مأموریت خود دانسته‌ایم که نقاط ضعف کشور از جمله کسری بودجه، بالا بودن نرخ تورم، کاهش ذخایر کالاهای اساسی، افت تولید و مخدوش شدن اعتماد مردم در سرمایه‌گذاری را با شیوه‌های درست جبران و نقاط قوت کشور در همه‌ بخش‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ تورم به دلایلی همچون اصلاحات اقتصادی در حذف ارز ترجیحی همچنان بیش از ۴۰ درصد است، افزود: شعار حکیمانه سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» را با قوت دنبال خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری رشد تولید در سال ۱۴۰۱ را امیدوارکننده دانست و تصریح کرد: رشد سرمایه‌گذاری ۷.۷ درصد، رشد تولید در صنعت ۸ درصد، در نفت و گاز ۹ درصد، در ماشین‌آلات و تجهیزات ۱۹ درصد، در خودرو ۱۹ درصد، در برخی صنایع سنگین نظیر ماشین‌آلات راهسازی تا ۱۰۱ درصد بوده و در دیگر مقولات تولیدی همچون فولاد و لوازم خانگی هم رشدهای بالا داشتیم.

رئیسی گفت: دولت با وجود پیگیری سیاست‌های منطقه‌ای و تقویت‌ همکاری‌های بین‌المللی، زندگی مردم و پیشرفت کشور را به هیچ اراده خارجی گره نزد و دیگر از این‌گونه سخنان که پیشرفت کشور متوقف به برجام یا فلان قرارداد است، شنیده نشد.

وی اظهار کرد: در کنار دیگر قوا و نهادهای عمومی به وعده‌های خود عمل می‌کنیم و اگر در موردی نتوانستیم به قول خود پایبند باشیم، صادقانه آن را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

کد خبر 470765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =