افزایش ۱۲ درصدی مصرف بنزین کشور هم‌زمان با بازگشت مسافران نوروزی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که روز دوشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) در مجموع ۱۰۹ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد افزایش ۱۲.۴ درصدی مصرف بنزین کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال را نشان‌ می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در روز ۱۴ فروردین ماه هم‌زمان با بازگشت مسافران نوروزی، ۱۰۹ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱) ۱۲.۴ درصد رشد داشته است.

مصرف بنزین کشور در روز دوشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) همچنین در مقایسه با روز پیش از آن (۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، افزایش ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، میانگین مصرف بنزین موتور در ۱۴ روز نخست امسال (یکم تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۱۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ و آخرین روز سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که رکوردی بی‌سابقه در مقدار مصرف بنزین کل کشور به‌شمار می‌آید.

طی ۱۰ روز پایانی منتهی به سال ۱۴۰۱ هم به‌طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (۲۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) با ۱۰۶.۹ میلیون لیتر، ۱۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 470766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =