۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
  • کد خبر: 471007
قیمت نفت تثبیت شد

نگرانی‌ها درباره تضعیف رشد اقتصادی جهان و در پی  آن احتمال کاهش تقاضا سوخت در مقابل چشم‌انداز کاهش عرضه نفت اوپک‌پلاس قیمت‌های جهانی نفت خام را ثابت نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزیابی سرمایه‌گذاران از چشم‌انداز کاهش عرضه نفت اوپک پلاس از ماه مه  در مقابل نگرانی‌ها درباره تضعیف رشد جهانی که ممکن است تقاضای سوخت را کاهش دهد، سبب تثبیت قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز دوشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۷ سنت کاهش به ۸۵ دلار و ۵ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳ سنت کاهش، ۸۰ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص هفته گذشته برای سومین هفته پیاپی افزایش یافتند و پس از اعلام خبر کاهش بیشتر تولید از سوی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) از ماه مه که سرمایه‌گذاران غافلگیر شدند، به سطوح ماه نوامبر بازگشتند.

پس از اعلام خبر کاهش تولید اوپک‌پلاس، عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود برای تحویل در ماه مه به مشتریان در آسیا و ایالات متحده آمریکا افزایش داد.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان نیز به چند مشتری آسیایی اطلاع داده است که با وجود کاهش تولید، حجم کامل قرارداد را در ماه مه دریافت خواهند کرد.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالاهای مؤسسه آی‌ان‌جی گفت: افرادی که پیش‌بینی کاهشی داشتند، چشم‌انداز تقاضا را با توجه به کاهش عرضه زیر سؤال می‌برند، در حالی که به وضوح آن دسته که برآورد افزایشی داشتند، اکنون شاهد بازاری ضعیف‌تر در نیمه دوم هستند.

کد خبر 471007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =