۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 471013
افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین منطقه تهران در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با اشاره به توزیع روزانه ۱۸ میلیون لیتر بنزین در منطقه تهران از ابتدای امسال گفت: این مقدار مصرف معادل ۲۵ درصد مصرف کل کشور و نیازمند مدیریت صحیح مصرف است که به این منظور لازم است هموطنان با استفاده از کارت سوخت شخصی، ما را در این مسیر همراهی کنند.

فریدون یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: منطقه تهران در مقدار مصرف فرآورده تفاوت قابل توجهی با دیگر مناطق دارد، به نحوی که حدود ۲۵ درصد مصرف کل کشور در این منطقه توزیع می‌شود و همین امر، ضرورت کنترل و نظارت بیشتر در ارتباط با توزیع فرآورده را بیشتر می‌کند تا شهروندان در این باره با کمبودی روبه‌رو نباشند.

وی ادامه داد: توزیع این حجم فرآورده همچنین نیازمند نظارت دقیق‌تر و همت بیشتری است و با توجه به اینکه سوخت سرمایه ملی است، مدیریت صحیح مصرف، نیازمند همت جمعی و صیانت ملی و فعالیت دوچندان است.

مردم برای سوختگیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که پیشنهاداتی برای مدیریت صحیح مصرف سوخت ارائه شده است که مدیریت مصرف به خود مردم واگذار شود، بیان کرد: هم‌اکنون در همه جایگاه‌های سوخت در هر نازل یک کارت آزاد جایگاه‌دار وجود دارد که به‌منظور استفاده در مواقع نیاز در نظر گرفته شده است، ‌ اما متاسفانه دیده می‌شود که در موارد بسیاری، هموطنان از کارت سوخت شخصی استفاده نمی‌کنند و فقط از کارت اضطرار جایگاه استفاده می‌کنند که همین امر در برخی جایگاه‌ها سبب رشد مصرف بنزین و بعضا عرضه خارج از شبکه سوخت شده است.

یاسمی با تأکید بر لزوم استفاده مردم از کارت سوخت شخصی به‌منظور مدیریت بهتر زنجیره عرضه سوخت در کشور گفت:‌ ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نرخ اول و ۱۵۰ لیتر سهمیه نرخ دوم در کارت‌های سوخت شخصی افراد شارژ می‌شد که به نظر می‌رسد این مقدار برای مصرف روزانه یک خودروی شخصی کافی باشد، بنابراین جز در موارد اضطراری نیازی به استفاده از کارت آزاد جایگاه‌داران نیست و از مردم استان و هموطنان خواهش می‌کنم فقط از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند تا بتوانیم از این سرمایه ملی حفاظت و صیانت کنیم.

لزوم پیگیری درخواست‌های کارت سوخت المثنی باقیمانده در باجه‌های معطله پست

وی در تشریح روند صدور کارت‌های سوخت المثنی اظهار کرد: هم‌اکنون این روند به‌روزرسانی شده و تقریباً می‌توان گفت که درخواستی از سال ۱۴۰۱ باقی نمانده است و درخواست‌های جدید نیز ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز صادر خواهد شد. خواهش ما این است با توجه به اینکه تعدادی از این کارت‌ها صادر شده و در باجه‌های معطله پستی قرار دارد، هموطنان با مراجعه به این باجه‌ها کارت سوخت خود را دریافت کنند.

رشد ۵ درصدی مصرف بنزین منطقه تهران در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با اشاره به رشد ۵ درصدی مصرف بنزین در ایام نوروز گفت:‌ مصرف بنزین منطقه تهران شامل شهر تهران و مناطق شهریار، شهرری، اسلامشهر، ورامین، فیروزکوه، دماوند و پاکدشت در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

یاسمی افزود: ۸۷ درصد مصرف نفت‌گاز این منطقه به بخش نیروگاهی و حمل‌ونقل در سال گذشته اختصاص داده شده است که به منظور کنترل و صیانت از زنجیره توزیع فرآورده نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و نیروگاه‌ها، جلسات متعددی را با حضور مدیران عامل نیروگاه‌ها، رانندگان نفتکش‌ها و دیگر عوامل توزیع برگزار کرده‌ایم.

ساخت ۹ جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه تهران

وی درباره مراکز عرضه سوخت در منطقه تهران بیان کرد: هم‌اکنون ۳۴۸ جایگاه عرضه سوخت مایع و حدود ۱۸۵ باب جایگاه سی‌ان‌جی در منطقه تهران وجود دارد و ساخت ۸ جایگاه جدید سوخت مایع و یک جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران درباره روند تحصیل زمین برای ساخت جایگاه‌های جدید در شهر تهران هم اظهار کرد: در این باره مذاکرات و رایزنی‌هایی انجام شده است تا تعدادی جایگاه تک سکو توسط شهرداری‌ها در شهر تهران ایجاد شود.

یاسمی تأکید کرد:‌ همچنین برای نصب جی‌پی‌اس از برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرده‌ایم که برای نفتکش‌های حمل فرآورده تدارکاتی و توزیع فرآورده محلی انجام شود، یکی دو شرکت اعلام آمادگی کردند و به محض این که به این نتیجه برسیم که فرآیند را می‌توانند انجام دهند، به پیمان خواهد رفت و کلید خواهد خورد.

کد خبر 471013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =