۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 471637
قیمت نفت برای سومین روز پیاپی افزایش یافت

خوش‌بینی به بهبود تقاضای نفت خام و انتظارها درباره کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت خام قیمت نفت را برای سومین روز پیاپی افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به افزایش تقاضای سوخت در چین به‌دنبال تعطیلات و رونق گرفتن سفرها و انتظارها درباره کاهش سطح ذخیره‌سازی‌ها نفت خام ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) افزایش یافت و در مسیر سومین روز افزایشی قرار گرفت.

رزرو بلیت در چین برای سفرهای خارجی در  تعطیلات یکم ماه مه به بهبود ادامه سفر به کشورهای آسیایی اشاره دارد و در عین حال انتظار می‌رود ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در در هفته جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۸ و ۵ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۰ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۸۳ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱۵ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه معامله شد.

لئون لی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: سرمایه‌گذاران ابراز خوش‌بینی کردند که سفرها در تعطیلات پیش‌روی  چین سبب افزایش تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین کشور واردکننده نفت جهان شود.

کاهش‌های داوطلبانه و برنامه‌ریزی‌شده عرضه نفت از سوی برخی از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک موسوم به اوپک‌پلاس نیز سبب حمایت از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

اکنون نشانه‌هایی از ازسرگیری صادرات نفت شمال عراق پس از یک ماه توقف مشاهده شده است و اعضای اوپک‌پلاس کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ای خود را در ماه مه ماه افزون بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای پیشین آغاز می‌کنند.

تاماس وارگا، یک بازرگان نفت از مؤسسه پی‌وی‌ام PVM در این باره گفت: تقاضای جهانی نفت، به کمک آغاز فصل رانندگی ایالات متحده آمریکا و احیای اقتصاد چین، افزایش یافته و به اوج‌هایی تازه خواهد رسید.

کد خبر 471637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =