نقش زنان در صنعت نفت بی‌بدیل است/ حضور ۲۰ هزار نفری بانوان در صنعت نفت

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت با اشاره به حضور ۲۰ هزار نفر از بانوان در صنعت نفت کشور در قالب قراردادهای مختلف گفت: امروز نقش بی‌بدیل زنان در صنعت نفت بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خوزستان، زینب قیصری بعدازظهر امروز (پنجشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه) در نشست جمعی از بانوان صنعت نفت جنوب کشور با معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و هیئت همراه، با بیان اینکه بانوان صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصادی در تلاش هستند این ثروت ملی عظیم را در مسیر توسعه قرار دهند، افزود: یکی از دستاوردهای غیرقابل انکار انقلاب اسلامی حضور گسترده زنان در عرصه تولید است.

وی با اشاره به حضور ۲۰ هزار نفر از بانوان در صنعت نفت کشور در قالب قراردادهای مختلف تصریح کرد: امروز نقش بی‌بدیل زنان در صنعت نفت بر کسی پوشیده نیست، زیرا آنها در مدیریت‌های مختلف همچون برنامه‌ریزی، بین‌الملل، پژوهش، مالی، حقوقی و حسابداری مشغول به فعالیت هستند.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت اظهار کرد: بنده و همکارانم در تلاشیم با رفع موانع و با پشتوانه اسناد بالادستی در حوزه زنان نظیر سند تحول دولت مردمی، منویات مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمینه حضور هرچه بیشتر بانوان در صنعت نفت کشور را فراهم کنیم.

قیصری ادامه داد: در یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۰۰ ساعت نشست با مدیران ارشد صنعت نفت در حوزه بانوان و حمایت از آنها برگزار و خوشبختانه با حمایت‌های این مدیران به‌ویژه شخص مقام عالی وزارت اقدام‌های خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با تأکید بر مجموعه اقدام‌های انجام‌شده مبنی بر تقویت جایگاه خانواده و زنان در صنعت نفت اظهار کرد: از جمله اقدام‌های انجام‌شده می‌توان به نظارت بر حسن اجرای انتقال بانوان به کلان‌شهرها به تبعیت از همسر، برقراری خدمات مهدکودک برای کارکنان خانم، نظارت بر حسن اجرای قانون جوانی جمعیت، حضور در شوراهای عالی و کارگروه‌های اصلی وزارت نفت برای حمایت از منافع بانوان، پیگیری اصلاح سن بازنشستگی بانوان و تلاش برای توزیع عادلانه امکانات ورزشی در صنعت نفت اشاره کرد.

کد خبر 471727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =