رونمایی از محصول دانش‌بنیان در زمینه احیای چاه‌های کم‌بازده

یک محصول دانش‌بنیان در زمینه احیای چاه‌های کم‌بازده و ازدیاد برداشت نفت در حاشیه برگزاری نمایشگاه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار در غرفه وزارت نفت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین رونمایی از یک محصول پژوهشی دانش‌بنیان با عنوان «Memory Quartz Gauge» بعدازظهر امروز (یکشنبه، دوم بهمن‌ماه) با حضور محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز، زینب قیصری مشاور وزیر در امور زنان و خانواده، صادق صفار زاده رئیس دانشکده صنعت نفت محمودآباد و رضا عاشوری‌زاده، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهش وزارت نفت در غرفه صنعت نفت واقع در نمایشگاه ویژه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار برگزار شد.

این محصول دانش‌بنیان به‌تازگی نیز در چاه شماره ۳۰۸ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز به‌صورت میدانی تست شده و از نظر فنی ازسوی کارگروه فنی و عملیاتی شرکت‌های ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب ارزیابی میدانی شده و بهره‌وری صدردصدی آن تأیید شده است.

در همین حال، روز شنبه (یکم بهمن‌ماه) دو محصول پژوهشی دانش‌بنیان در غرفه غرفه صنعت نفت واقع در نمایشگاه ویژه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار رونمایی شد، رونمایی از دستگاه نمونه «کنتور اندازه‌گیری جریان گاز مشعل») نخستین محصول دانش‌بنیانی بود که طی آیینی با حضور زینب قیصری، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت نفت، فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران، شمیرانات و شهرری در مجلس شورای اسلامی، محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، محمد چهاردولی، مدیرکل پژوهش وزارت نفت، رضا عاشوری‌زاده، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهش وزارت نفت و بابک دارابی، مشاور وزیر نفت و معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

دیروز همچنین در حاشیه این رویداد در حضور جملیه‌ سادات علم الهدی، همسر رئیس جمهوری و رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از یک محصول دیگر پژوهشی فناورانه و دانش‌بنیان در زمینه سیستم پایش اطلاعات انتقال گاز (فلو کامپیوتر) در غرفه وزارت نفت رونمایی شد.

غرفه صنعت نفت در نمایشگاه نخستین کنگره زنان تأثیرگذار به همت امور زنان و خانواده وزارت و با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی و دانش بنیان بانوان اثرگذار در این صنعت برپا شد.

نمایشگاه دستاوردهای زنان مؤثر ایرانی ذیل نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیرگذار صبح روز پنجشنبه (۲۹ دی‌ماه) آغاز به‌کار کرد و امروز (یکشنبه) پس از چهار روز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین ایرانی در حوزه‌های مختلفی نظیر برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی به نمایش گذاشته شد.

مهمانانی از ۲۸ کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و ... به‌عنوان  شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی  بانوان تأثیر گذار از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوان خارجی، نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای انجمن‌های ۲۸ کشور حضور داشتند؛ از این رو نمایشگاه یادشده موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط اقتصادی بین ایران و دیگر کشورهاست.

نخستین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار هم روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار از کشورهای چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، ارمنستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، سوریه، لبنان و روسیه بیشتر در مقام‌های سطح بالا در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد خبر 467656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =