برابری اشتغال زنان ایرانی در صنعت نفت با سطوح جهانی

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت گفت: زنان در صنعت نفت ایران دقیقاً در سطح بین‌المللی انرژی که بانوان در این حوزه اشتغال دارند، مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، زینب قیصری امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست سراسری شبکه مشاوران زنان و خانواده صنعت نفت که با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: شرح وظایف مدیریت زنان و خانواده وزارت نفت، روز گذشته از سوی جواد اوجی، وزیر نفت ابلاغ شد که این شرح وظایف ذیل شرح وظایف ستاد ملی زن و خانواده است که به‌نوعی در وزارت نفت بومی شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مسائل بانوان صنعت نفت در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتیم، احصا شد، افزود: همان‌طور که جایگاه زن به تنهایی در نظر گرفته می‌شود، به همان اندازه هم جایگاه زن در امور خانواده دارای اهمیت است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت با تأکید بر اینکه نگاه ما به حوزه زنان یک نگاه حکمرانی متعالی و اسلامی است، ادامه داد: ادراک‌سازی ایدئولوژیک برای مدیران لازم و ضروری است که در سطح مدیران ارشد صنعت مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما در سطوح میانی و پایین‌تر باید توجه بیشتری شود.

قیصری با بیان اینکه زیست‌بوم مشاوران صنعت نفت باید تغییر تحولی داشته باشد، گفت: امیدواریم این نشست‌ها به‌صورت فصلی برگزار شود و در مسیر تسهیل‌گری برای انجام وظایف این زیست‌بوم گام برداریم و پارادایم تازه‌ای در مشارکت زنان تعریف شود.

وی در ارائه یک پیشنهاد افزود: تمام زیرساخت‌های لازم در صنعت نفت آماده است تا الگوی مفهومی برای زن جامعه اسلامی ارائه و پیاده شود، صنعت نفت موقعیت بسیار مطلوبی برای ارائه آن است که بانوان با حفظ شئونات در خط مقدم جهاد اقتصادی تلاش و به نظام خدمت می‌کنند.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت ادامه داد: بررسی‌های شرکت‌های بزرگ نفتی نشان می‌دهد که زنان در صنعت نفت ایران در سطح بین‌المللی انرژی که بانوان اشتغال دارند مشغول به‌کار هستند، اما این برای ما کافی نیست و باید در استفاده از توانمندی‌های بانوان در صنعت بیشتر تلاش کنیم.

قیصری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بانوان صنعت نفت با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رفع می‌شود، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم این قانون متناسب با صنعت نفت در این صنعت بومی شود.

کد خبر 472209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =