اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در دولت سیزدهم

وزیر نفت با بیان اینکه دولت سیزدهم در ۲۰ ماه اخیر در زمینه مسئولیت اجتماعی در قالب نخستین و دومین دور سفرهای استانی بیش‌ از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا دارد، گفت: این رقم در مجموع دولت‌های یازدهم و دوازدهم تنها ۸ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خوزستان، جواد اوجی شامگاه پنجشنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) در شورای اداری شهرستان رامشیر اظهار کرد: بنده به‌عنوان نماینده دولت مردمی سیزدهم برای شنیدن همه حرف‌های مردم رامشیر و ارائه راهکار برای حل مشکلات آنها به این شهرستان آمده‌ام، وظیفه ماست تا مشکلات را حل کنیم.

وی اوقافی بودن اراضی شهرستان رامشیر و نبود سرمایه‌گذاری در این منطقه به همین دلیل را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم دانست و ادامه داد: این موضوع را در هیئت دولت به جد پیگیری خواهم کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه دولت سیزدهم در ۲۰ ماه اخیر در زمینه مسئولیت اجتماعی در قالب نخستین و دومین دور سفرهای استانی بیش‌ از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده و در حال اجرا دارد، افزود: این در حالی است که این رقم در مجموع دولت‌های یازدهم و دوازدهم تنها ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

اوجی اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و کمک به رفع مشکلات مردم ساکن محیط پیرامونی تأسیسات صنعت نفت را در زمره وظایف صنعت دانست و اظهار کرد: در دو سفر استانی هیئت دولت به استان خوزستان در زمستان ۱۲ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه صورت وضعیت پروژه‌هایی که صنعت نفت به‌صورت مستقیم در آنها دخیل نیست نهایت دو هفته‌ای پرداخت می‌شود، گفت: در حوزه پروژه‌های آب و فاضلاب که از نیازهای اساسی مردم استان خوزستان به‌شمار می‌رود بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه سهم عوارض آلایندگی استان خوزستان چند سالی بود که پرداخت نمی‌شد، تصریح کرد: پارسال در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان و امسال ۲ هزار میلیارد تومان به این استان پرداخت شده است.

اوجی یکی از دستاوردهای وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی را رفع گره‌های پروژه‌هایی دانست که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند و افزود: بر اساس تصمیم هیئت دولت بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان بودجه به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شهرستان رامشیر و رامهرمز در قالب دومین دور سفر رئیس‌جمهوری اختصاص داده شده است که بر اساس برنامه‌ریزی به غیر از این بودجه وزارت نفت منابع دیگری را نیز به این دو شهرستان اختصاص خواهد داد.

وی تجهیز  استخر سرپوشیده رامشیر، احداث مجموعه‌های درمانی، تأمین هزینه آموزش فنی‌وحرفه‌ای دانش‌آموزان، تمهیدهای لازم برای رعایت حریم خطوط لوله‌های نفتی برای ساخت‌وساز را از دیگر کمک‌های وزارت نفت در بحث پروژه‌های عام‌المنفعه اعلام کرد.

کد خبر 471736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =