تکذیب اعتصاب در بخش تولید منطقه ویژه پارس/ ۴ هزار نیرو در طرح‌های پارس جنوبی جایگزین می‌شوند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه هیچ اعتصابی در پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی‌های تولیدی این منطقه اتفاق نیفتاده است، گفت: در هشت طرح پتروشیمی این منطقه تعدادی از کارگران فصلی به‌دلیل مشکلات معیشتی اعتصاب کردند که با پایان مهلت قانونی، ۴ هزار نفر از آنها با کارگران جدید جایگزین می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سخاوت اسدی با بیان اینکه در بخش پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس اعتصاب و تحصنی نداشتیم، افزود: همه شرکت‌های تولیدی در حال فعالیت و با همه ظرفیت در حال تولید هستند.

وی ادامه داد: در تعدادی از پروژه‌های در حال احداث و پتروشیمی‌های در حال ساخت که کارگران فصلی مشغول کار هستند، در بعضی بخش‌ها مانند جوشکاری یا تأسیسات ترک کار از سوی برخی کارگران اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه این کارگران به‌صورت مقطعی فعال می‌شوند و با تکمیل پروژه نیز قرارداد آنها تمام می‌شود، گفت: این کارگران تقاضاهایی داشتند که برخی بحق بود و برخی نیز از نظر قانونی امکان تحقق آن وجود نداشت.

اسدی تأکید کرد: برای نمونه در مواردی مانند امکانات رفاهی، تردد، سرویس رفت‌وآمد و خوابگاه تقاضای بهتر شدن شرایط را داشتند که در این زمینه اقدام‌هایی در سال‌های اخیر انجام شده که شرایط را مناسب‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مواردی نیز درخواست افزایش حقوق بیش از سقف تعیین‌شده از سوی شورای عالی کار وجود داشت که به‌دلیل مغایرت با قانون امکان آن از سوی پیمانکاران وجود نداشت، افزود: بخشی از خواسته‌ها منطبق بر قوانین و مقررات نبود، با این حال ادامه ترک کار از سوی تعدادی از کارگران با تحریک و تهدید برخی افراد معاند اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه به این کارگران فرصت داده شد تا در مهلت قانونیسر کار خود بازگردند، ادامه داد: پیمانکاران اعلام کردند در صورتی که در این مدت کارگران پیشین باز نگردند با نیروی تازه جایگزین خواهند شد.

اسدی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل نشست‌های پرشماری تشکیل دادیم و تصمیم‌هایی گرفته شد، تصریح کرد: از روز پنجشنبه جایگزینی نیروهای تازه آغاز شده است.

وی گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و همه تلاش مسئولان در منطقه ویژه پارس این است که همه طرح‌ها با سرعت مطلوب عملیاتی شوند تا تولید حداکثری محقق شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه عزم و اراده تازه شکل گرفته است تا از کل ظرفیت موجود در منطقه برای رشد تولید استفاده کنیم، افزود: با توجه به آنکه ترک کار از سوی برخی کارگران به کندی روند اجرای طرح‌ها منجر می‌شد، از روز پنجشنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) حدود هزار نفر از کارگران با افراد تازه جایگزین شدند و از روز شنبه (نهم اردیبهشت‌ماه) نیز ۳ هزار نیروی تازه جایگزین کارگرانی می‌شوند که کار خود را ترک کردند و در مهلت تعیین شده نیز بر سر کار خود بازنگشتند.

اسدی ادامه داد: ابتدای هفته آینده مدیران کل، مسئولان ارشد وزارت کار و معاون وزیر کار به منطقه ویژه پارس می‌آیند تا بتوانیم از ظرفیت نیروی کار دیگر استان‌ها استفاده و کارگران را جایگزین کنیم.

وی تعداد پروژه‌های درگیر در این مسئله را حدود ۸ پروژه اعلام کرد و گفت: با وجود پایان مهلت قانونی اما همچنان کارگران قبلی می‌توانند با تماس با پیمانکار مربوطه برای بازگشت به کار اعلام آمادگی کنند که این موارد بررسی خواهند شد.

کد خبر 471748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =