تقویت زیرساخت‌های گازرسانی به خوزستان و لرستان با اجرای خط انتقال اهواز - کوهدشت

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که با اجرای خط لوله انتقال گاز اهواز - کوهدشت در چهار قطعه به طول ۴۰۰ کیلومتر و با ۵۵۰ میلیون دلار هزینه، زیرساخت‌های گازرسانی به استان‌های خوزستان و لرستان پایدار و تقویت می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز اهواز - کوهدشت که با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به‌صورت ویدئوکنفرانس در خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این خط به‌منظور توسعه، تقویت، پایداری و انعطاف‌پذیری عملیاتی در کریدور جنوب غرب و غرب کشور و تقویت شبکه گاز استان‌های خوزستان و لرستان، اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این خط در چهار قطعه اهواز - شوشتر، شوشتر - دزفول، دزفول - پل‌دختر و پل‌دختر - کوهدشت اجرا می‌شود، ادامه داد: همچنین گاز مشترکان شهری و روستایی و صنایع استان‌های خوزستان و لرستان نیز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آغاز عملیات اجرایی این خط را در تکمیل خط لوله نهم سراسری، حدفاصل اهواز - کوهدشت اعلام کرد و گفت: خط لوله نهم یکی از خطوط سراسری انتقال گاز کشور است که مانند خط لوله ششم سراسری، امکان انتقال گاز از منطقه پارس جنوبی را به بخش‌های غربی و شمال غربی کشور فراهم می‌کند.

چگنی با تأکید بر اینکه کالاهای مورد نیاز پروژه ۱۰۰ درصد از سوی سازندگان داخلی تأمین خواهد شد، یادآور شد: بیشتر تجهیزات‌ پروژه‌ها از شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود. هر تجهیزی که نیاز داشته باشیم و در ایران تولید و از لحاظ فنی با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران مطابقت داشته باشد، به‌طور قطع از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شوند.

به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های کلان گازرسانی در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از اولویت‌های صنعت گاز و با هدف افزایش پایداری انتقال گاز مناطق مختلف کشور و ایجاد ظرفیت‌های صادراتی در دستور کار ویژه شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان تصریح کرد: توسعه صنعت گاز که با روندی مطلوب در جریان بوده و زمینه‌ساز تحقق سیاست‌های عدالت اجتماعی، امنیت انرژی و اقتصاد مقاومتی در کشور شده است، در ایجاد رفاه عمومی و حفظ محیط زیست نیز تأثیر بسزایی دارد و این مسیر با توسعه کمّی و افزایش کیفی خدمات تداوم می‌یابد.

کد خبر 471751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =