کاهش ۳۳ درصدی گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کاهش ۳۳ درصدی گازهای ارسالی به مشعل در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی از ایران، روح‌الله نوریان با بیان اینکه مقدار گازهای گلخانه‌ای پارسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: در تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۱ عملیات تخلیه و شارژ کاتالیست‌های واحدهای بازیافت گوگرد طبق برنامه عملیاتی انجام شد که افزون بر افزایش بازده کاری، سبب کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد به محیط شده است.

وی افزود: به‌دلیل ارسال مستمر سه محصول گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان به پتروشیمی ایلام و دیگر مبادی مصرف، گازهای ارسالی به مشعل هم ۳۳ درصد کاهش یافت که سبب بهبود شاخص‌های محیط زیستی شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام از افتتاح و بهره‌برداری پروژه بازچرخانی آب خروجی از تصفیه‌خانه پساب این پالایشگاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ۴۰۰ هزار لیتر آب از خروجی پساب پالایشگاه برای مصارف فضای سبز و شبکه آب آتش‌نشانی و مصارف فرآیندی بازچرخانی و از برداشت همین مقدار آب از منابع زیر زمینی جلوگیری می‌شود.

نوریان تصریح کرد: همسو با مقابله با تنش‌های کم‌آبی و با هدف کاهش مصرف آب از منابع آبی موجود، پروژه بازچرخانی پساب پالایشگاه گاز در مدت کوتاه پنج ماه و با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار لیتر در روز به بهره‌برداری رسید.

وی در پایان درباره اقدام‌های این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی گفت: احداث سه آبشخور مکانیزه برای حفظ گونه‌های جانوری منطقه همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، انجام چهار دوره پایش‌های محیط زیستی و ارائه خوداظهاری فصلی، مشارکت در کاشت بذر گونه‌های بومی، کاشت ۳۰۰  اصله نهال از گونه‌های بومی و مقاوم به کم‌آبی، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع‌های محیط زیستی در سطح مدارس به مناسبت هوای پاک، روزآمد کردن فلوچارت مدیریت پسماند و... تنها بخشی از اقدام‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ بوده است.

کد خبر 471870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =