فروش اعتباری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محصول پتروشیمی در اسفند ۱۴۰۱

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مهم‌ترین چالش فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور را تأمین سرمایه در گردش دانست و گفت: خوشبختانه فروش اعتباری مجتمع‌های پتروشیمی سال ۱۴۰۱ با هدف حمایت از صنایع تکمیلی آغاز شد، به‌طوری که در اسفندماه پارسال در مجموع در بورس ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار شانا، عباس غلامی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه،‌ ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «بازاریابی و کاربردهای پایین‌دستی پتروشیمی» در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه بیش از چند دهه است که شاه‌بیت سخنان مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نظام جلوگیری از خام‌فروشی با توسعه زنجیره صنایع تکمیلی است، افزود: وقتی صحبت از صنایع تکمیلی می‌کنیم منظور محصولاتی است که برای تولید موکت، لباس و انواع کالاهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تحریم‌ها ارزآورترین محصولات صادراتی محصولات پتروشیمی هستند، گفت: با ایجاد تنوع بیشتر در این صنعت به‌ویژه در بخش صنایع تکمیلی، می‌توان آن را تحریم‌ناپذیرتر کرد.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مهم‌ترین چالش فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور را تأمین سرمایه در گردش دانست و گفت: خوشبختانه فروش اعتباری مجتمع‌های پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ با هدف حمایت از صنایع تکمیلی آغاز شد، به‌طوری که اسفندماه پارسال در مجموع در بورس ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده است.

غلامی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به سراغ آن دسته از محصولات وارداتی پتروشیمی به کشور برویم، اظهار کرد: همچنین باید برای مازاد محصولات تولیدی پتروشیمی نیز به‌دنبال سرمایه‌گذار برای تبدیل به محصولات پایین‌دستی با ارزش‌تر باشیم.

کد خبر 472015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =