افزایش درآمدزایی ارزی کشور از طریق صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که یکی از برنامه‌های جدی این شرکت، درآمدزایی ارزی از طریق صدور خدمات تخصصی فنی و مهندسی در حوزه مهندسی، طراحی و ساخت تجهیزات و سامانه‌های حوزه گاز است.

به گزارش شانا، رضا نوشادی در همایش آموزش تخصصی پروژه دیسپچینگ ملی گاز ایران با اشاره به شرایط صنعت نفت ایران در رژیم سابق گفت: وابستگی نفت ایران به خارج پیش از انقلاب بسیار زیاد بود و اختیار و نحوه مدیریت منابع نفت و وصول درآمد حاصل از فروش آن، ملی نبود و دخالت کشورها بیگانه را شاهد بودیم، اما پس از انقلاب این شرایط تغییر کرد و صنعت نفت و گاز ایران، به‌ویژه در مقایسه با کشورهای همسایه پیشرفت قابل‌توجهی داشت.

وی با تأکید بر افزایش درآمد ارزی کشور توضیح داد: یکی از راهکارهای تحقق این امر صدور خدمات فنی و مهندسی به‌دست‌آمده در ۴۰ سال گذشته بوده است، همچنین یکی از برنامه‌های جدی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، درآمدزایی ارزی از طریق صدور خدمات تخصصی فنی و مهندسی در حوزه مهندسی، طراحی و ساخت تجهیزات و سامانه‌های حوزه گاز است.

به‌ گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، یکی دیگر از موارد قابل‌توجه، اعتماد به محصولات داخلی و ایجاد سازوکاری برای تسهیل استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در اجرای پروژه‌های حوزه گاز کشور در حوزه طراحی و مهندسی و حوزه ساخت کالاست.

براساس این گزارش، پروژه دیسپچینگ ملی گاز ایران از سوی مؤسسه سماوات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) طراحی و اجرا شده است، این نشست هم در جزیره کیش برگزار شد و این دوره آموزشی در ۱۰ روز تا ۲۰ اردیبهشت برای کارشناسان شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 472096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =