کارکنان صنعت نفت زیر چتر بیمه

قرارداد بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر و حادثه گروهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت، معین و شرکت‌های پیمانکاری مشمول، میان مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران و شرکت بیمه البرز به‌عنوان برنده مناقصه به‌صورت رسمی امضا و مبادله شد.

به گزارش شانا، آیین امضای قرارداد بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر و حادثه گروهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت، معین و شرکت‌های پیمانکاری مشمول روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور فریدون کرد زنگنه، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران و موسی رضایی، مدیرعامل شرکت بیمه البرز برگزار شد.

 خدمات‌رسانی کیفی و به‌موقع

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران در این رویداد گفت: انتظار داریم ارائه خدمات شرکت بیمه البرز به کارکنان صنعت نفت به‌موقع و با کیفیت بالا انجام شود تا شاهد افزایش رضایتمندی آنها و خانواده‌های کارکنان باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات سال‌های پیش در این حوزه را احصا کرده‌ایم، افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها و آنلاین شدن فرآیندها می‌توان برخی مشکلات پارسال را به حداقل رساند تا فرآیند ارسال فاکتورهای درمان از سوی کارکنان و پرداخت‌ها از سوی بیمه با تأخیر کمتری همراه شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: بر اساس بررسی‌ها، بیشترین شکایت‌ها مربوط به بخش کارگری بوده است و این عزیزان انتظار دارند در حوزه ارائه خدمات بیمه مشکلی وجود نداشته باشد.

به‌گفته مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران، با تدابیری که اندیشیده شده است در صورت همکاری نکردن شرکت‌های پیمانکار و کوتاهی در انجام امور بیمه کارکنان، از طریق کمیسیون مناقصات آن پیمانکار در فهرست سیاه قرار می‌گیرد.

کردزنگنه افزود: با توجه به پراکندگی شرکت‌های صنعت نفت، مراکز ارائه خدمات به کارکنان افزایش یابد و متنوع شود و به مراکز استان‌ها محدود نشود.

 موافقت وزیر نفت با بیمه تکمیلی رانندگان

کرد زنگنه اعلام کرد: خوشبختانه با موافقت وزیر نفت، امسال همکاران پیمان‌های حمل‌ونقل (ترابری) همانند سایر پیمانکاران با پرداخت ۸۰ درصد حق بیمه از سوی کارفرما تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند.

موسی رضایی، مدیرعامل شرکت بیمه البرز نیز در مراسم امضای قرارداد بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر و حادثه گروهی کارکنان قرارداد موقت، معین و شرکت‌های پیمانکاری مشمول، با بیان اینکه فرایند برگزاری مناقصه در شرکت ملی نفت ایران بسیار شفاف است، گفت: با تجربه‌ای ۱۰ ساله درحوزه کسب‌وکار و بازار، سالم‌ترین فرآیند برگزاری مناقصه را شاهد بودیم.

به‌گفته وی، در قالب یک فرآیند شفاف، شرکت‌های بیمه رتبه‌بندی و امتیاز دریافت کردند و شرکت‌هایی که استانداردهای لازم را به‌دست آوردند، وارد فرآیند مناقصه شدند، این فرآیند می‌تواند به‌عنوان یک الگو در دیگر شرکت‌ها دنبال و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز با اشاره به جایگاه بیمه البرز در میان شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در بیشتر شاخص‌های بیمه‌گری، فاصله معناداری با دیگر شرکت‌ها داریم. در پرداخت آنی و لحظه‌ای چالشی نداریم و عملیات رسیدگی مدارک دریافتی باعث تأخیر در پرداخت‌ها می‌شود.

رضایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش زمان و افزایش کیفیت ارائه خدمات به کارکنان اعلام کرد: نرم‌افزار آنلاین در حال طراحی است و پس از تغذیه اسامی کارکنان به‌صورت رسمی در دسترس قرار می‌گیرد. با راه‌اندازی این نرم‌افزار بخش قابل‌توجهی از چالش‌ها و تأخیرها حل می‌شود.

وی تأکید کرد: سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی و عملیاتی در اولویت ارائه خدمات قرار دارند.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز با بیان اینکه یک‌سوم کل جمعیت این قرارداد در استان خوزستان قرار دارند، تأکید کرد: افزایش مراکز ارائه خدمات را در دستور کار قرار داده‌ایم و برای ارائه سایر امور بیمه‌ای نیز آمادگی داریم.

 درباره جزئیات چه می‌دانیم؟

پس از برگزاری مناقصه در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه امسال از سوی کمیسیون مناقصات شرکت ملی نفت ایران و بررسی اسناد از سوی کمیته فنی و بازرگانی، شرکت بیمه البرز با پایین‌ترین مبلغ پیشنهادی با حق بیمه تکمیلی درمان ماهانه ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۵۷ ریال و حق بیمه عمر و حادثه گروهی ماهانه یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۷۶ ریال به ازای هر نفر، از یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به‌مدت یک سال به‌عنوان بیمه‌گر بیمه تکمیلی درمان، عمر و حادثه گروهی اعلام شد.

پس از مشخص‌ شدن بیمه‌گر، به‌منظور جلوگیری از متوقف نشدن خدمت‌رسانی مطلوب به همکاران، براساس مذاکرات انجام‌شده با شرکت بیمه البرز مقرر شد همکاران قرارداد مدت‌موقت و معین با ارائه کارت شناسایی به‌ شعب بیمه البرز نسبت به دریافت معرفی‌نامه و انجام خدمات مورد نیاز اقدام کنند و کارکنان شرکت پیمانکاری نیز با دریافت معرفی‌نامه از کارفرما می‌توانند خدمات مشابه دریافت کنند که این موضوع نیز اطلاع‌رسانی شد.

مطابق فرم‌ها، اطلاعیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده از روش‌های مختلف از جمله اتوماسیون اداری، تابلو اعلانات ساختمان‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع، کارکنان قرارداد مدت‌موقت، معین، رسمی و کارکنان شرکت‌های پیمانکاری مشمول در صورت تمایل به دریافت پوشش‌های بیمه‌ای می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال به‌شرح زیر اقدام کنند:

آخرین فهرست کارکنان قرارداد مدت‌موقت و معین و افراد تحت تکفل آنان که سال ۱۴۰۱ زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان (با شرکت بیمه دانا) بوده‌اند، برای شرکت بیمه البرز ارسال شد، از این رو همه کارکنان یادشده از تاریخ اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دارند.

چنانچه بیمه‌شدگان یادشده متقاضی انصراف یا افزودن نفرات جدید به زیرمجموعه خود هستند، باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

متقاضیان زیرhttp://yaghoot.alborzinsrance.ir پوشش بیمه تکمیلی درمان باید فرم ثبت‌نامه را تکمیل و ثبت‌نام کنند،  ۸۰ درصد حق بیمه از سوی کارفرما و ۲۰ درصد آن نیز از سوی کارکنان پرداخت می‌شود.

کارکنان قرارداد مدت‌موقت و معین می‌توانند در صورت تمایل به دریافت پوشش بیمه‌عمر و حادثه گروهی فرم‌های ثبت‌نام و ذی‌نفع را تکمیل کنند. ۵۰ درصد حق بیمه از سوی کارفرما و بقیه از سوی کارکنان پرداخت می‌شود.

کارکنان رسمی متقاضی بیمه تکمیلی درمان باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند، کل حق بیمه از سوی متقاضی پرداخت خواهد شد و همکارانی که پارسال نیز زیر پوشش بیمه بوده‌اند، باید دوباره فرم‌های مربوطه را تکمیل و ارائه کنند.

کارکنان پیمانکاری پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای برای ثبت‌نام خود و افراد تحت تکفل باید به نماینده پیمانکار خود مراجعه کنند. شرکت‌های پیمانکاری موظف هستند در اسرع وقت و حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه قرارداد بیمه با شرکت بیمه البرز را تکمیل کنند.

با توجه به سوابق گذشته مبنی بر تعلل برخی شرکت‌های پیمانکاری در امضای قرارداد مربوطه یا پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه‌گر، مقرر شده است مقرراتی برای جلوگیری از این موضوع وضع و ابلاغ شود. شرکت‌های پیمانکاری موظف به پرداخت حق بیمه (۸۰ درصد سهم کارفرما و ۲۰ درصد سهم کارمند) هستند.

کارکنان تبدیل وضعیت‌شده به پیمانی، در صورت انصراف ندادن تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه همانند کارمندان رسمی کل مبلغ حق بیمه به‌صورت کامل از حقوقشان کسر خواهد شد.

در صورت تبدیل وضعیت از قراردادی یا پیمانکاری به‌پیمانی در طول مدت قرارداد، مبلغ حق بیمه تا پایان قرارداد به‌صورت کامل از حقوقشان کسر خواهد شد.

کارکنان می‌توانند نسبت به مشاهده وضعیت بیمه‌ای خود و خانواده، بارگذاری هزینه‌های درمان و پیگیری روند رسیدگی و پرداخت هزینه‌ها از سامانه تحت وب سیناد به آدرس https://sinad.ealborzins.ir یا اپلیکیشن موبایلی به آدرس yaghoot.alborzinsrance.ir مطابق فایل‌های راهنما استفاده کنند.

منبع: هفته‌نامه مشعل

کد خبر 472167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =