سفر اوجی به عراق بیانگر عزم دولت برای توسعه دیپلماسی انرژی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر وزیر نفت به عراق بیانگر عزم دولت برای توسعه دیپلماسی انرژی در منطقه است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق در پروژه‌های صنعت نفت در جریان سفر وزیر نفت به بغداد اشاره و اظهار کرد: سفر وزیر  نفت به کشور عراق بیانگر عزم دولت و تلاش‌های اوجی برای توسعه دیپلماسی انرژی در منطقه است.

وی افزود: این اقدام‌های ارزنده و آینده‌نگر مورد حمایت کمیسیون انرژی بوده و جای قدردانی و تشکر دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به‌صورت ملموس و واقعی نمایان شده است، گفت: در این دولت به‌خوبی مشاهده کردیم که همکاری با کشورهای منطقه در حوزه انرژی فعال شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در حوزه دیپلماسی انرژی از طرف وزارت نفت انجام شده است، اظهار کرد: امروز اهمیت راهبردی برای ما ترانزیت در حوزه نفت و گاز است که باید بیش از گذشته روی آن کار شود، این مهم برای ما ارزآوری خوبی نیز خواهد داشت.

به گزارش شانا، جواد اوجی هفته گذشته و در سفر به کشور عراق با شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور دیدار و بر توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی تأکید کرد.

در این دیدار محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌هایی راهگشا برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

در پایان ملاقات وزیر نفت و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بین اوجی و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امضا شد.

کد خبر 472368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =