هیئت‌های عالی فنی و تخصصی مدیران و استعدادهای مدیریتی را پشتیبانی می‌کنند

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت درباره وظایف هیئت‌های عالی فنی و تخصصی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: این هیئت‌ها پشتیبان و حامی مدیران و استعدادهای مدیریتی هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن حقیقی‌مقدم صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در آغاز نشست هیئت‌های عالی فنی تخصصی با بیان اینکه از سال‌های گذشته نیاز بود هندسه مدیریتی صنعت نفت شفاف شود، اظهار کرد: نیاز بود مشارکت مدیران صنعت نفت در این ساز و کار تعریف و اجرا شود.

وی افزود: بر همین اساس با بهینه‌کاوی و آسیب‌شناسی در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، آسیب‌هایی از جمله شفافیت نداشتن، نپرداختن جامع به موضوع توسعه مدیریت، نیاز ورود به گروه‌های مختلف شغلی، نیاز به شایسته‌سالاری‌ها شناسایی شد.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به رویکرد وزیر نفت دولت سیزدهم به موضوع توسعه مدیریت تصریح کرد: توقع این بود که مرکز به حوزه مدیریت ورود کند نه اینکه منتظر اعلام نیاز بدنه مدیریت باشه، بلکه بحث ارزیابی و شناسایی استعدادها و تشکیل پروفایل مدیریت و حمایت مدیران برای ارتقا و پایش عملکرد آنها را پیش ببرد.

حقیقی‌مقدم گفت: سعی کردیم در نظام جامع توسعه مدیریت به این مأموریت‌ها بپردازیم که یک فصل آن توسعه مدیران است.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۱۶ گروه شغلی در نظام‌نامه تعریف شده بود اظهار کرد: در نشست‌های کارشناسی این موضوع اصلاح شد و سرانجام ۲۱ گروه عالی فنی تخصصی تشکیل شد.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت درباره مأموریت این گروه‌ها افزود: هدف این گروه‌ها این است که صاحبان گواهی‌نامه و استعدادهای مدیریتی تأیید شده را پشتیبانی کنند و این استعدادها از سوی بدنه صنعت باور شوند و با این کار مشارکت حداکثری مدیران صنعت نفت در تحقق اهداف صنعت عالی نفت محقق شود.

حقیقی‌مقدم درباره نشست اول هیئت گفت: در این نشست اهداف و رسالت‌ها بررسی خواهد شد و در نشست‌های بعد با آمادگی هر کارگروه نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

مدیران حرفه‌ای در تراز جهانی؛ هدف مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت

عباس گوگردچیان، مشاور مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نیز در این نشست با اشاره به ابلاغیه‌های وزارت نفت به دلیل اهمیت موضوع هیئت‌های عالی فنی تخصصی اظهار کرد: پرورش مدیران حرفه‌ای شایسته و صالح در تراز جهانی، کشف استعدادهای مدیریتی و توانمندسازی مدیران در وظایف این مرکز تعریف شده است.

وی در تشریح فرآیندهای عمومی و اختصاصی مرکز ادامه داد: استعدادهای مدیریتی و مدیران در قالب فراخوان‌ها در مرکز حضور می‌یابند و سنجش، ارزیابی، آموزش، توسعه، ساماندهی و پایش می‌شوند و در این فرآیند توسعه پیدا می‌کنند.

مشاور مرکز درباره جزئیات این روند افزود: با ورود افراد غربالگری انجام و پس از سنجش و ارزیابی، نیم‌رخ شایستگی فردی استخراج، تصویر و تدوین می‌شود. پس از آن برنامه‌ریزی آموزشی برای افراد انجام و بعد از آموزش، فرد وارد فرآیند ارزیابی می‌شود و در صورت کسب امتیاز لازم گواهینامه صلاحیت مدیریت حرفه‌ای دریافت می‌کند. پس از آغاز به‌کار فرد در سمت مدیریتی ساماندهی و پایش انجام می‌شود و با مدیریت عملکرد و ارتقا بلوک فردی و سازمانی وی رشد می‌کند و در آینده در خانه مدیران از تجارب وی استفاده می‌شود.

گوگردچیان درباره مأموریت هیئت عالی فنی تخصصی گفت: مأموریت هیئت عالی فنی تخصصی، ارزیابی و تأیید خروجی خبرگان ۲۱ گروه فنی و تخصصی است.

کد خبر 472518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =