نفت به‌عنوان محور توسعه نیازمند مدیران شایسته است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری بر لزوم توسعه مدیریت در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: نفت محور توسعه در کشور است و این موضوع لزوم حضور مدیران شایسته را عیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد، صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در نشست هیئت‌های عالی فنی تخصصی مدیریت توسعه صنعت نفت با بیان اینکه در صنعت نفت در موضوع انتخاب مدیران با کمبودهایی روبه‌رو هستیم، گفت: در صنعت نفت فردی که به‌طور کامل در تخصصی خاص به‌طور کامل مسلط باشد و آن تسلط را به همه در کار خود به اجرا بگذارد بسیار کم داریم.

وی با بیان اینکه چنین نیازی در صنعت نفت به شدت ملموس است، تصریح کرد: صنعت نفت ناخواسته محور توسعه در کشور شده است و این موضوع لزوم حضور مدیران شایسته را بیشتر عیان می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه انگیزه عامل موفقیت مدیران بوده است، افزود: اگر در صنعت نفت مدیری در جایگاه و تخصص خود خبره است دلیلش انگیزه فردی و تلاش و آموزش‌های شخصی وی بوده و ساختار توسعه مدیریت طی سال‌های گذشته نتیجه‌ای برای صنعت در بر نداشته است.

زیدی‌فرد به ۴ هزار سمت مدیریتی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: همه بر این موضوع تأکید دارند که برای جایگزینی افراد در سطوح مدیریتی با مشکل روبه‌رو هستیم و با توجه به سمت‌های مدیریتی بسیار زیاد در صنعت این موضوع بحرانی جدی است.

وی در پایان با بیان اینکه مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت می‌تواند راهگشا باشد، یادآور شد: امیدوارم روزی به جایگاهی برسیم که برای انتخاب مدیران با تخصص‌های مرتبط با حوزه خود در انتخاب افراد دغدغه نداشته باشیم.

کد خبر 472570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =