معاون نخست‌وزیر روسیه از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بازدید کرد

معاون نخست‌وزیر روسیه با حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نخستین روز و پیش از آغاز به‌کار رسمی این رویداد به همراه وزیر نفت از غرفه‌های سالن ۳۸ این رویداد بین‌المللی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، الکساندر نواک صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) به همراه جواد اوجی در نخستین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران پیش از آغاز به‌کار رسمی این رویداد از غرفه‌های سالن ۳۸ بازدید کردند.

نواک دیروز (سه‌شنبه، 26 اردیبهشت‌ماه) وارد تهران شد و در نشستی مشترک از هیئت‌هایی روسیه و ایران با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد نفت و گاز دو کشور شرکت کرد.

دستور کار این نشست پیگیری محورهای همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی و در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، برق و نیرو بود که ضمن مرور و بحث و بررسی تفاهم‌های پیشین، حل و رفع موانع موجود برای اجرایی‌شدن تفاهم‌ها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

در حاشیه نخستین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، سه نشست‌ تخصصی با هدف تهیه نقشه‌راه همکاری‌های نفتی ایران و روسیه با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری روسیه (روس‌کانگرس) و مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در حال برگزاری است.

در همین حال، نخستین نشست B2B شرکت‌های ایرانی و روس در بخش نفت‌ و گاز صبح روز سه‌شنبه با حضور احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

براساس گزارش اتاق تهران، نمایندگان ۲۸ شرکت روس طی چهار روز حضور در نمایشگاه در بیش از ۴۰۰ نشست مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی شامل تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز حضور می‌یابند، همچنین نشست‌هایی چندجانبه با مقام‌ها و مسئولان دولتی خواهند داشت.

شرکت‌های روس حاضر در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران، راهکارهای کارآمدسازی صنعت نفت و گاز و صنایع سوخت و انرژی را در اختیار شریکان بالقوه خود در ایران و  دیگر بازدیدکنندگان از دیگر کشورها قرار خواهند داد، این شرکت‌ها در فضایی اختصاصی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند و کالا و خدمات خود را عرضه می‌کنند.

به گزارش شانا، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از ۲۷ اردیبشهت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.

کد خبر 472668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =