امضای اسناد همکاری ایران و اندونزی گواه اراده دو طرف برای ارتقای روابط است

رئیس‌جمهوری گفت: مقام‌های دو کشور ایران و اندونزی امروز اسناد متعددی برای همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند که نشان‌دهنده عزم و اراده آنها برای توسعه روابط در همه حوزه‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به اندونزی، امروز (سه‌شنبه، دوم خردادماه) به وقت محلی در نشست مطبوعاتی مشترک با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور این کشوری، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این سفر گام‌های بلندی در جهت توسعه روابط با اندونزی برداشته شود، اظهار کرد: دو کشور در ۷۰ سال سپری‌شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعامل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم ۲۰ میلیارد دلار افزود: البته دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دهند، همچنین امروز مقام‌های دو کشور اسناد متعددی برای همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند که نشان‌دهنده عزم و اراده آنها برای توسعه روابط در همه حوزه‌هاست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه با همت متخصصان جوان خود گام‌های ارزشمندی در جهت رشد علم و فناوری و توسعه اقتصادی برداشته است، تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدها به هیچ عنوان نتوانسته ایران را متوقف کند.

رئیسی همکاری و ارتباط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: گسترش روابط با اندونزی به‌عنوان یکی از کشورهای مهم و مؤثر در آسیا و جهان که در سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی عضویت دارد، برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران و اندونزی زمینه‌ها و ظرفیت‌های متنوع و فراوانی برای ارتقای سطح روابط خود دارند، اظهار امیدواری کرد این سفر بتواند در جهت گسترش تعاملات فیمابین دو کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی در منطقه و جهان تاثیرات سازنده‌ای داشته باشد و آثار آن با سفر متقابل رئیس‌جمهوری اندونزی به تهران کامل شود.

کد خبر 473185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =