مطالعه برای کشف ذخایر تازه نفت و گاز در کشور آغاز شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مطالعات برای کشف ذخایر تازه نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این مطالعات می‌تواند برای کشور ما امیدوارکننده باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر امروز (جمعه، پنجم خردادماه) در سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت نفت و گاز کشور در مسجدسلیمان پایه‌ریزی شده و به همین دلیل خاستگاه نفت ایران این شهر است.

وی با بیان اینکه مردم جهان، مسجدسلیمان را با کشف نفت می‌شناسند، افزود: مهم‌ترین دارایی کشور ما در دوران معاصر مربوط به اکتشافات در حوزه نفت و گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد از ذخایر گاز و بیش از ۵۰ درصد از ذخایر نفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشف شده، خوشبختانه ذخایر شناخته‌نشده اکتشافی در کشور ما بسیار قابل‌توجه، زیاد و ارزنده است.

خجسته‌مهر اعلام کرد: به‌دلیل اهمیت نفت و گاز باید گفت مطالعه‌ای بسیار دقیق، کار تحقیقاتی، مطالعاتی، زمین‌شناسی و... در کشور با همراهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حدود ۱۴۰ هزار کیلومترمربع مساحت آغاز شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه در این مناطق وجود دارد که امیدوار هستیم با پایان یافتن این مطالعات بتوانیم اعلام کنیم که به ذخایر قابل‌توجه جدید دست یافته‌ایم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید برای این دارایی‌های زیرزمینی که با اکتشافات بررسی می‌شوند، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این مطالعات می‌تواند برای کشور ما امیدوارکننده باشد.

خجسته‌مهر افزود: باید از درآمدهای نفتی سهم قابل‌ملاحظه‌ای را در مقایسه با گذشته برای استان‌های نفت‌خیز و گازخیز کشور اختصاص دهیم، زیرا اعتقاد داریم توسعه مناطق نفت‌خیز از جمله خوزستان باید یک توسعه متوازن باشد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به شهرستان مسجدسلیمان اختصاص داده شده است، گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار هزینه و حدود ۸۰ پروژه نیز در این زمینه تعریف شده است. در سفر دوم ریاست جمهوری به خوزستان نیز اعتباری نو برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 473277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =