ایران امروز کشوری فناور در عرصه‌های مختلف به‌شمار می‌آید

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اهمیت ارتباط کشورهای مستقل با هم و استفاده از ظرفیت‌های متقابل اظهار کرد که همکاری میان کشورهای آمریکای لاتین و دیگر کشورهای مستقل با یکدیگر در مناطق مختلف می‌تواند اتحادی را به‌وجود آورد که تحریم‌ها را خنثی کند و بر ظرفیت کشورهای مستقل بیفزاید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه (۲۴ خردادماه) به وقت محلی، در بخش پایانی برنامه‌های سفر رسمی به نیکاراگوئه، در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهوری این کشور ضمن ابراز خرسندی از سفر به سرزمین مردم صبور و مقاوم نیکاراگوئه و ادای احترام به قهرمانان ملی این کشور و منطقه آمریکای لاتین گفت: ارتباط با کشورهای مستقل همواره در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید بوده و سفر بنده به آمریکای لاتین و کشورهای مستقل همسو با این هدف است.

وی افزود: اگر در همه دنیا به اراده و خواست ملت‌ها احترام گذاشته شود و قدرت‌های سلطه‌گر در مقابل رأی ملت‌ها خودکامگی نشان ندهد و اجازه دهند که رأی و اراده مردم تحقق یابد، شرایط در دنیا متفاوت خواهد شد، اما متأسفانه امروز در دنیا نظمی ناعادلانه حاکم است و نظام سلطه با فراموشی خدا و خود، به دیگران ظلم روا می‌دارد و جلوی تحقق اراده ملت‌ها را می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: همه این ظلم‌ها ناشی از آن است که انسان‌هایی با بی‌توجهی به اراده خداوند، اقتضای عدالت در نظم جهانی و با بی‌توجهی به آگاهی حقیقی ملت‌ها دست به ظلم و ستم می‌زنند. لشکرکشی یکی از ابزارهای آنها در اعمال فشار به ملت‌ها و تحریم و تهدید روی دیگر این سکه است.

رئیسی با تأکید بر اینکه مقاومت، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌ها سلطه‌طلبان را منفعل می‌کند و به عقب می‌راند، تصریح کرد: این اتفاقی است که امروز در بسیاری از کشورهای منطقه آمریکای لاتین در برابر نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و طرفداران آمریکا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نظم جهانی حتماً به‌ نفع جریان مقاومت و کشورهای مستقل تغییر خواهد کرد، ادامه داد: ارتباط کشورهای مستقل با هم و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در این مسیر بسیار مهم است. همکاری میان کشورهای آمریکای لاتین و دیگر کشورهای مستقل با یکدیگر در مناطق مختلف می‌تواند اتحادی را به‌وجود آورد که تحریم‌ها را خنثی کند و بر ظرفیت کشورهای مستقل بیفزاید.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به حصول تفاهم‌نامه‌هایی برای تبادل ظرفیت‌ها و استفاده از امکانات متقابل میان ایران و نیکاراگوئه با هدف افزایش ارتقای سطح روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تبادل تجربه‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری، صدور خدمات فنی-مهندسی و خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی و سلامت را از اهم حوزه‌های مورد توافق دو کشور برای همکاری برشمرد.

وی گفت: ایران با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای گسترده از این تهدیدها برای خود فرصت‌سازی می‌کند و به پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در عرصه‌های علمی، فنی - مهندسی، بهداشتی، درمانی و دارویی دست یافته است و امروز کشوری فناور در این عرصه‌ها به‌شمار می‌آید.

کد خبر 474164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =