تفاهم‌نامه جذب ۲۶۵۰ نیروی بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس امضا شد

بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده بین شرکت پالایش نفت بندرعباس و استانداری هرمزگان ۲ هزار و ۶۵۰ نیروی بومی به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعبارس، تفاهم‌نامه جذب ۲ هزار و ۶۵۰ نیروی بومی در شرکت پالایش نفت بندرعباس بین مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس امضا شد.

طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت است که با هدف کاهش تولید نفت کوره و افزایش کیفیت فرآورده نفتی و تولید فرآورده‌های راهبردی مورد نیاز کشور از جمله کک اسفنجی، روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ و پروپیلن بهمن‌ماه پارسال با حضور جواد اوجی، وزیر نفت کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن زده شد. برای راهبری واحدهای در حال ساخت این طرح، ۲ هزار و ۶۵۰ نفر جذب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در آیین امضای تفاهم‌نامه یادشده گفت: این نیروها که بومی استان هرمزگان خواهند بود، در چند مرحله با همکاری دانشگاه هرمزگان از طریق آزمون و انجام مصاحبه تخصصی و آزمایش‌های طب صنعتی جذب می‌شوند و تا زمان راه‌اندازی طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه، آموزش‌های تئوری و عملی را می‌بینند.

وی افزود: طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین از طرح‌های مهم کشور در حوزه پالایش است که با دانش بومی و با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در مدت ۴۲ ماه اجرا می‌شود. افزون بر نیروهایی که از طریق آزمون جذب می‌شوند، ۸ هزار نفر نیز در زمان عملیات اجرایی این طرح مشغول به‌کار خواهند شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با اشاره به اینکه دانش فنی لازم برای اجرای این طرح تا پیش از این تنها در اختیار ۶ کشور بود که به‌واسطه وجود تحریم‌ها امکان استفاده از این دانش فنی وجود نداشت، تصریح کرد: با بررسی و تلفیق دانش‌، تجربه و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، ایران به‌عنوان هفتمین کشور دنیا به این دانش دست یافت و با تکمیل و راه‌اندازی این طرح، محصولات پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ ارتقا می‌یابند و برای نخستین‌ بار سالانه ۴۰۰ هزار تن محصول کک اسفنجی مورد نیاز صنعت آلومینیوم کشور و ۵۰۰ هزار تن روغن‌های گروه ۲ و ۳ که اکنون از خارج کشور تأمین می‌شود، تولید و پالایشگاه نفت بندرعباس به پتروپالایشگاه با ضریب پیچیدگی ۱۲ تبدیل می‌شود.

استاندار هرمزگان نیز در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس و توجه ویژه این شرکت به جذب نیروهای بومی استان هرمزگان اظهار کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس کارهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان با ساخت بیمارستان، ورزش با ساخت مجموعه‌های ورزشی و حمایت از ورزش استان، ساخت مدرسه، مسجد و راه‌سازی و... برای استان انجام داده و امضای این تفاهم‌نامه یک بخش دیگر از عملکرد این شرکت است.

دوستی افزود: یکی از مسائل اصلی ما در استان بحث اشتغال است که برای استان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و توان دستگاه‌ها و البته نرخ بیکاری استان یک تعهد ایجاد اشتغال مشخص شد که در سال ۱۴۰۱ تعهد ما ایجاد ۳۸ هزار شغل بود که خوشبختانه توانستیم ۵۱ هزار فرصت شغلی برای کدهای ملی منحصربه‌فرد ایجاد کنیم که نشان‌دهنده تحقق ۱۳۱ درصدی تعهد ما به کشور بود و در این حوزه توانستیم رتبه چهارم کشوری را به‌دست بیاوریم.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده قرار است با برگزاری آزمون شفاف ۲ هزار و ۶۵۰ نیروی بومی استان هرمزگان در شرکت پالایش نفت بندرعباس در پروژه جدید جذب شوند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه در مدت اجرای عملیات ساخت پروژه نیز فرصت خوبی برای اشتغال و افزایش مهارت نیروی کار استان ایجاد می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این روش جذب نیرو را به دیگر صنایع استان نیز تعمیم دهیم و از این مسیر افزون بر تربیت نیروی ماهر سبب ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری جوانان استان هرمزگان شویم.

دوستی تصریح کرد: امسال ۱۵ هنرستان همجوار تازه‌ساز در استان راه‌اندازی می‌شود تا مهارت مورد نیاز صنایع تأمین شود و بر همین اساس جذب نیروی بومی و البته آموزش نیروها در هنرستان‌های تخصصی جوار صنایع و جذب از طریق آزمون‌های شفاف در دستور کار قرار دارد.

معین وزیری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این آیین گفت: برای جذب نیروی کار مورد نیاز صنایع، سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شده است و نیروی کارگر و کارفرما با نام‌نویسی در این سامانه می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند.

در قالب تفاهم‌نامه امضاشده قرار است ۲ هزار و ۶۵۰ نفر از نیروهای بومی استان به‌صورت رسمی از طریق برگزاری آزمون توسط دانشگاه هرمزگان جذب شرکت پالایش نفت بندرعباس شوند و به‌زودی شرایط و زمان ثبت‌نام و تاریخ آزمون مشخص و از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 474167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =