بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت و همایش بسیجیان پژوهشگاه برگزار شد

فرمانده بسیج وزارت نفت ضمن بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه همایش بسیجیان پژوهشگاه، از ارتقای جایگاه کشور پس از انقلاب اسلامی و قطع وابستگی به کشورهای غربی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، در آستانه روز بسیج اساتید، همایش بسیج پژوهشگاه صنعت نفت با حضور مرتضی شاهمیرزایی، فرمانده بسیج وزارت نفت، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، جمعی از بسیجیان پایگاه شهید دکتر چمران و اعضای شورای پایگاه بسیج شرکت ملی نفت در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه برگزار شد.

در این آیین مرتضی  شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت، با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیاری در کشور دست یافته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه به لطف انقلاب و تلاش همه‌جانبه مردم توانستیم جایگاه کشور را در ۴۰ سال اخیر ارتقا بخشیم و دیگر به کشورهای غربی همانند گذشته وابسته نباشیم.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، در بسیاری از حوزه‌ها نظیر دانش‌فنی، طراحی، اجرا، راه‌اندازی و حتی نیروی انسانی شاهد وابستگی بسیار زیادی به کشورهای غربی بوده‌ایم که خوشبختانه این مقدار از وابستگی در دوره پس از انقلاب دیگر به چشم نمی‌خورد.

فرمانده بسیج وزارت نفت گفت: تحقیقات بنیادی و مطالعات پایه می‌تواند کشور را به قله‌ها و مرزهای دانش برساند و خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت یکی از مراکز پیشرو در این حوزه است.

شاهمیرزایی همچنین بر کاربردی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: مراکزی همچون پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری همواره باید همانند یک شبکه درهم‌تنیده عمل کنند و ارتباطات مستمری را با هدف توسعه دانش با یکدیگر داشته باشند.

عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در این آیین ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان اظهار کرد: آثار زحمات و تلاش بسیجیان را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد، زیرا بسیجیان در این مدت، از انقلاب نوپا، مرزها و کشور به‌خوبی دفاع کردند و هیچ‌گاه نمی‌توان رشادت این افراد را فراموش کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، فناوری را باید از مؤلفه‌های قدرت در آینده برشمرد، از این رو ترسیم نقشه‌راه مناسب و برنامه‌ریزی شایسته‌ برای توسعه فناوری باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

در پایان این همایش احکام مسئولیت اعضای شورای پایگاه بسیج علمی پژوهشی شهید دکتر چمران به آنها اعطا شد و آنها از دستاوردها و امکانات پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردند.

کد خبر 474174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =