اعطای گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

آیین اعطای گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار و این پالایشگاه موفق به دریافت استاندارد جهانی ایزو ۱۷۰۲۵ شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این آیین با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، موفق به دریافت استاندارد جهانی ایزو ۱۷۰۲۵ شده است، بیان کرد: استاندارد ۱۷۰۲۵ آخرین ورژن استانداردهای بین‌المللی و تسهیل کننده صادرات است و قابلیت اطمینان نتایج استاندارد را به همراه دارد.

وی ادامه داد: این پالایشگاه بزرگ‌ترین صادرکننده انواع فرآورده‌ نفتی است که دریافت این استاندارد بی‌شک به جهانی شدن فرآورده‌های تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: این استاندارد با توجه به ریسک‌پذیری بالایی که در مدیریت آزمایشگاهی دارد حضور در بازارهای جهانی را تسهیل خواهد کرد.

جعفرپور ظرفیت تولید این پالایشگاه را ۴۸۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه هم‌اکنون با ظرفیت پالایش روزانه ۴۵۵ هزار بشکه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حدود ۴۰ درصد بنزین مصرفی کشور را تولید می‌کند که این سهم با توجه به افزایش مصرف سوخت در کشور کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: زمانی که مصرف کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین باشد ستاره خلیج‌فارس با تولید ۴۰ میلیون لیتر سهمی ۴۰ درصدی خواهد داشت، اما متأسفانه در بهار گذشته مصرف بنزین کشور فراتر از ۱۳۰ میلیون لیتر رفت و همین موضوع سهم ستاره خلیج‌فارس را به حدود ۳۸ درصد رساند.

جعفرپور با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد نفت‌گاز (گازوئیل)، ۱۵ درصد گاز مایع و ۲۰ درصد نفت سفید کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود، افزود: راهبردی‌ترین فرآورده این پالایشگاه بنزین است که اثری تأثیرگذار در کشور دارد و اگر تولید آن خدشه‌دار شود، کل کشور درگیر خواهد شد.

وی تأکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس آبروی نظام است و اگر این پالایشگاه را نداشتیم، در تأمین بنزین کشور، همچنین بحث میعانات گازی‌مان به مشکل برمی‌خوردیم.

کد خبر 474382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =