اقدام برای تأمین پایداری گاز خراسان جنوبی همسو با عمل به وعده وزیر نفت

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اقدام این مجموعه برای تأمین پایداری گاز استان خراسان جنوبی خبر داد و اعلام کرد که وعده‌ وزیر نفت عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان خراسان جنوبی، رضا نوشادی امروز (پنجشنبه، یکم تیرماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» که با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد استانی و صنعت گاز برگزار شد، گفت: مردم عزیز ما در خراسان جنوبی و به‌ویژه در تربت جام، در سال ۱۴۰۱ زمستان سردی را تجربه و روزهایی را بدون موهبت گاز سپری کردند.

وی افزود: هرچند که سوخت‌رسانی و ارسال تجهیزات گرمایشی به‌سرعت انجام شد اما نبود گاز شهری، از دغدغه‌های اصلی مردم این خطه و مسئولان بود و وزیر نفت هم در آن زمان به‌سرعت در خراسان جنوبی حاضر شد و برآوردهای لازم را برای رفع مشکل گازرسانی انجام داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: دی‌ماه سال ۱۴۰۱ بود که وزیر نفت قول داد به‌زودی خط لوله تقویت گاز از دوراهی دشتک در شمال استان سیستان و بلوچستان به شهر نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی متصل شود تا رینگ شرقی شبکه گاز کشور تکمیل و از تکرار مشکلات مشابه در فصل سرد جلوگیری شود.

نوشادی با بیان اینکه ۳۷ درصد گردش مالی این شرکت ۳۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه‌کرد پروژه خط لوله انتقال گاز «دوراهی دشتک-نهبندان» اختصاص یافته است، ادامه داد: شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران پس از آن قول و دستور بدون لحظه‌ای درنگ، برنامه‌ریزی برای عملیات تقویت فشار گاز را آغاز کرد و امروز که در کنار شما عزیزان هستیم، افتخار آن را داریم که آغاز عملیات اجرایی این پروژه را اعلام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرای خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان»، از طرح‌های اولویت‌دار است که پس از انتخاب مشاور، طراحی پایه آن در کمتر از ۲۵ روز انجام شد، گفت: پیمانکار اجرایی این پروژه در زمانی کمتر از یک‌ ماه انتخاب شد و این زمان‌ها یک رکورد به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: شبکه گاز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با تکمیل این خط لوله گاز ۳۶ اینچی، به یکدیگر متصل می‌شوند تا این دو استان بتوانند با هم تبادل گاز داشته باشند؛ خط لوله‌ای که به طول ۱۷۶ کیلومتر از دوراهی دشتک منشعب می‌شود تا گاز را از خط زاهدان - زابل با فشار ۱۰۵۰ پوند به جنوب خراسان جنوبی منتقل کند.

نوشادی یادآور شد: خوشحالیم که شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و فرزندان این مرز و بوم آغازکننده عملیاتی هستند که با تکمیل رینگ شرقی کشور و اتصال خراسان جنوبی از سمت استان سیستان و بلوچستان به شبکه سراسری گاز، مُهر تأییدی بر وعده وزیر نفت می‌زند و اهالی این خطه در زمان اوج مصرف با افت فشار  روبه‌رو نخواهند شد.

کد خبر 474579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =