۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 475186

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اعلام کرد

کاهش قاچاق سوخت با توسعه گازرسانی به مرزهای شرقی کشور

گازرسانی به ۱۲۰ روستای خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود
کاهش قاچاق سوخت با توسعه گازرسانی به مرزهای شرقی کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه توسعه گازرسانی در این استان سبب کاهش قاچاق سوخت به خارج از کشور شده است، اعلام کرد که ۱۲۰ روستای دیگر استان امسال به شبکه گاز متصل می‌شود.

رحمان محمودی درباره گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به‌عنوان سومین استان پهناور کشور، به خبرنگار شانا گفت: اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری (۳۲ شهر) ، ۹۹.۸ درصد خانوار روستایی (۱۹۲۹ روستا) و ۹۹ درصد صنایع استان (۲۱۲۰ صنعت) از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

>>> ببینید؛

توسعه گازرسانی و پایداری شبکه گاز در خراسان جنوبی

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۲ هزار مشترک شهری، بیش از ۱۰۱ هزار مشترک روستایی و ۱۷۲۷ مشترک صنایع خراسان جنوبی به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون در مجموع ۱۳۵۷ پروژه با اعتبار ۱۷۶۴ میلیارد تومان در این استان اجرایی شده است، تصریح کرد: اکنون پروژه‌های گازرسانی در همه شهرستان‌های استان برای معدود روستاهای باقیمانده، گازرسانی به طرح جهش مسکن در شهرها و روستاها، مناطق الصاقی به شهرها و روستاها و گازرسانی به صنایع و مراکز تولیدی در حال اجراست که تمرکز عمده پروژه‌های شرکت در شهرستان‌های مرزی، نقاط مرزی و پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی است.

کاهش قاچاق سوخت با توسعه گازرسانی به مرزهای شرقی کشور

به گفته محمودی، تا پایان امسال با توجه به اینکه همه شهرهای استان گازرسانی شدند و شهر فاقد گاز در استان وجود ندارد، برنامه گازرسانی به ۱۲۰ روستای خراسان جنوبی تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» به‌منظور تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور و افزایش پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: عملیات این خط انتقال گاز به‌ طول ۱۷۰ کیلومتر پس از پیگیری‌های مکرر شرکت گاز استان آغاز شد. این پروژه ضمن داشتن حداقل هزینه، سبب انتقال گاز تا ۱.۲ میلیون مترمکعب در روز به خراسان جنوبی می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود گاز در استان را در فصل سرد برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر توسعه گازرسانی در جلوگیری از قاچاق سوخت و افزایش اشتغال‌زایی در استان بیان کرد: خوشبختانه اقدام‌های بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها و گازرسانی به شهرستان‌های مرزی انجام شده و تاکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری، ۱۰۰ درصد خانوار روستایی، ۹۵ درصد صنایع و واحدهای تولیدی در شهرستان‌های مرزی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند، همچنین گارزسانی به پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی و پایانه مرزی ماهیرود و قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی انجام شده که این عملکرد شرکت گاز استان در توسعه زیرساخت‌ها و عمران مرزی سبب جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج کشور و توسعه اشتغال و تقویت معیشت مرزنشینان شده است.

کاهش قاچاق سوخت با توسعه گازرسانی به مرزهای شرقی کشور

محمودی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از تجهیزات داخلی و توان متخصصان ایرانی اعلام کرد که همه پروژه‌های گازرسانی استان از سوی پیمانکاران داخلی اجرا می‌شوند.

وی همچنین درباره ایفای مسئولیت‌ اجتماعی شرکت گاز استان خراسان جنوبی در جوامع محلی و در حوزه فرهنگ‌سازی، محیط زیست و کارکنان یادآور شد: واگذاری رایگان بیش از ۲۶۰۰ انشعاب رایگان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دیدار و تجلیل از خانواده معزز شهدا و ایثارگران بخشی از این اقدام‌هاست.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغاتی استان برای فرهنگ‌سازی مصرف از جمله امضای قرارداد با صداوسیما، حضور مدیرعامل در برنامه‌های زنده، اکران بیلبورد، نصب استیکر روی ایستگاه و بدنه اتوبوس‌های درون شهری، ارسال پیامک دعوت به صرفه‌جویی، ابداع و اختراع نیپل یک تکه (که به‌عنوان طرح کشوری انتخاب و در همه کشور در حال اجراست)، اجرای برنامه‌های کوهنوردی و پاکسازی طبیعت، کاشت گسترده نهال و درخت در روز درختکاری، بهینه‌سازی گسترده موتورخانه‌ها و ... از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده است.

کد خبر 475186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =