مقاوم‌سازی تأسیسات و تجهیزات صنعت گاز، امنیت ملی به شمار می‌آید

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: مقاوم‌سازی به‌منزله بالا بردن مقاومت همه ابعاد یک سازمان از جنبه‌های گوناگون است و نوعی امنیت ملی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالرحمن کشوری امروز (یکشنبه، چهارم تیرماه) در نخستین همایش مقاوم‌سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور گفت: اگر بالا بردن مقاومت در بخش‌های مختلف را سرلوحه مقاوم‌سازی بدانیم، بی‌شک این موضوع باید در حوادث صنعتی مانند خوردگی و حوادث طبیعی هم در نظر گرفته شود و مخاطرات در این زمینه، دو مفهوم دارایی‌شناسی و تهدیدشناسی را در برمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: در بحث دارایی‌شناسی، اصل بر آن است که تا دارایی خود را شناسایی نکنیم، چگونه می‌توانیم آن دارایی را از تهدیدها حفظ کنیم و در بحث دوم، اگر تهدید را نشناسیم، نمی‌دانیم دارایی خود را باید در برابر چه چیزی مقاوم کنیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید مقاوم‌سازی را در برابر همه تهدیدهای داخلی و خارجی در نظر داشته باشیم، افزود: مقاوم‌سازی در برابر تهدیدها به‌ویژه در برابر تهدیدهای سخت، باید به‌صورت ذاتی در  طرح و پروژه‌ها مستتر باشد.

کشوری طراحی نیمه‌دفنی در بحث مخازن را از مهم‌ترین مباحث در این حوزه دانست و تصریح کرد: در بحث مخازن، خطوط لوله و... که جنبه حیاتی دارند، بهترین کار برای مقاوم‌سازی تأسیسات، طراحی نیمه‌دفنی است که اطمینان حداقلی را برای ما به‌وجود می‌آورد.

وی یکی از محورهای اصلی در بحث مقاوم‌سازی را حفظ جان نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: در طرح توسعه تأسیسات و مقاوم‌سازی، نیاز به مطالعات پدافند غیرعامل و اجرای آن ضروری است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان اظهار کرد: مقاوم‌سازی در بحث راهبردی هم بسیار حائز اهمیت است و در افق بالاتر، به نوعی امنیت ملی به شمار می‌آید.

کد خبر 474707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =