هدف‌گذاری برای جایگزینی ۴۱ هزار مترمکعب گاز با سوخت‌های فسیلی در زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد که این مجموعه امسال جایگزینی ۴۱ هزار مترمکعب سوخت پاک گاز طبیعی در بخش صنعتی استان را در برنامه دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی‌نژاد گفت: شرکت گاز زنجان با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنایع غیرمشمول و مشمول مصوبه شورای اقتصاد درصدد بهره‌گیری از ۴۱ هزار مترمکعب بر ساعت سوخت پاک گاز طبیعی به جای سوخت‌های میان‌تقطیر در سال ۱۴۰۲ است.

وی با تأکید بر سیاست استفاده از گاز طبیعی به جای دیگر سوخت‌های فسیلی مانند مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر تصریح کرد: توزیع گاز در محورهای صنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی متقاضیان مستقر در مسیر اجرای خطوط گازرسانی اقدامی است که همسو با حمایت از بخش تولیدی و صنعتی استان با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۱ این شرکت در بخش گازرسانی به صنایع افزود: پارسال با جایگزینی ۱۴۴ هزار و ۸۴۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش صنعتی، تعهدهای اجرایی در این بخش ۱۱۶ درصد تحقق داشته و امسال برای تأمین گاز بخش صنعتی اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه گاز پیش‌بینی شده است.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه توسعه شبکه گازرسانی در استان زنجان و ارائه خدمات پایدار رشد قابل‌توجهی دارد؛ بیان کرد: گازرسانی به صنایع در رشد اقتصاد، افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نقش بسیار مهم و کاربردی دارد و از دستاوردهای مهم و قابل توجه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان‌تقطیر در صنایع استان است.

وی بخش صنعت را موتور محرکه اقتصاد استان زنجان و کشور توصیف و اظهار کرد: با تکمیل گازرسانی روستایی مهم‌ترین هدف شرکت، نهادینه‌سازی مصرف بهینه و استاندارد گاز طبیعی در بخش خانگی و انتقال گاز صرفه‌جویی‌شده به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی همسو با ایجاد ارزش افزوده و حفظ محیط زیست خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پایان با بیان اینکه بازگرداندن مصرف گاز به مدار مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت این سرمایه ملی وظیفه همگانی در رسیدن به توسعه پایدار است، یادآور شد: ادامه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد اقدامی دیگر در ارائه خدمات گازرسانی است که از زمان اجرای مصوبه شورای اقتصاد تا پایان ۱۴۰۱، گاز ۱۸۷ صنایع عمده مشمول مصوبه تأمین و گازرسانی شده است و تأمین گاز ۲۴ واحد تولیدی و صنعتی متقاضی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 474777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =