شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید نهاد سیاست‌گذار صنعت پتروشیمی باشد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: دولت باید شرایطی فراهم کند تا شرکت ملی صنایع پتروشیمی به جایگاه واقعی خود به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار این صنعت دست یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مهدوی ابهری امروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) در سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: این اجلاس با هدف بررسی مسائل مختلف در حوزه صنعت پتروشیمی به‌منظور یکپارچگی و تحقق اهداف و برنامه‌های جاری آن برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌دنبال رفع مشکلات و چالش‌های موجود این صنعت است، گفت: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا این شرکت به جایگاه واقعی خود به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار این صنعت دست یابد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی موتور محرکه اقتصاد ایران است، تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در مسیر تدوین اهداف توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه باید شناخت کافی از مسائل و مشکلات این صنعت داشته باشند.

مهدوی‌ابهری به وجود ذخایر غنی منابع هیدورکربوری در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی با وجود این منابع غنی می‌تواند لکوموتیو حرکت اقتصادی کشور باشد و باید این منابع به بهترین شکل در اختیار تولید در این صنعت به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش قرار گیرد.

وی ارائه مشوق‌های مختلف به سرمایه‌گذاران را از موارد مهم در مسیر توسعه اقتصادی در بخش صنعت پتروشیمی برشمرد و افزود: با در نظر گرفتن موارد مختلف در چارچوب قانون از جمله تأمین امنیت اقتصادی می‌توان سرمایه‌گذاری‌های جدید را تحقق بخشید.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نرخ تسعیر ارز از محل فروش محصولات در بورس کالا را از چالش‌های موجود دانست و خواستار اصلاح آن با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد.

سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی از امروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) به‌مدت دو روز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به میزبانی شرکت پتروشیمی مارون در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 474796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =