فعالیت‌های پیش روی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تشریح شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از بلوک مخزنی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس، فعالیت‌های پیش روی این را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدحسین متجلی روز (چهارشنبه، هفتم تیرماه) در آیین رسمی جابه‌جایی و نصب سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که از طریق ارتباط زنده تصویری از سالن شهید بهشتی وزارت نفت با موقعیت دریایی این طرح در خلیج فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: از همه عزیزانی که در تحقق نصب نخستین سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی سهیم بودند، قدردانی می‌کنم. 

وی با بیان اینکه نصب این سکو با تلاش، هماهنگی، انسجام و فعالیت‌های سه شرکت نفت‌وگاز پارس، پتروپارس و مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با موفقیت انجام شد، گفت: عملیات نصب سکوی B فاز 11 پارس جنوبی روز پنجشنبه (هشتم تیرماه) پایان می‌یابد.

وی به فعالیت‌های پیش روی این طرح در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: پل‌های ارتباطی بین مشعل و سکوی B11 در حال حمل به موقعیت دریایی این طرح هستند و در اقدام بعدی این دو سازه به‌وسیله شناور اوشنیک نصب خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پایان عملیات حفاری چهارمین چاه موقعیت B11 و پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و استارت‌آپ ۴ حلقه چاه حفاری شده در این موقعیت را از دیگر اقدام‌های پیش روی این طرح برشمرد که مقرر است به صورت همزمان انجام شود. 

متجلی ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت، ابراز امیدواری کرد با سرعت‌بخشی به فعالیت‌های این طرح، طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ظرفیت کامل تولید برسد.

کد خبر 474917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =