۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 475207
قیمت نفت برنت کاهش یافت

قیمت نفت شاخص برنت دریای شمال به‌دلیل نگرانی از رکود اقتصادی در جهان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی جهان با تحت‌الشعاع قرار دادن اعلام کاهش عرضه نفت از سوی عربستان سعودی و روسیه، صادرکنندگان بزرگ نفت دنیا سبب شد قیمت نفت خام برنت روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه به وقت گرینویچ با ۶۴ سنت، معادل ۰.۸ درصد، کاهش به ۷۵ دلار و ۶۱ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت روز سه‌شنبه یک دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافته بود.

این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز چهارشنبه با ۹۲ سنت، معادل ۱.۳ درصد، افزایش با قیمت ۷۰ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه معامله شد. به‌دلیل تعطیلات روز استقلال آمریکا نفت خام این کشور روز چهارشنبه معامله نشد.

تاماس وارگا، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام، با اشاره به تأثیر کاهش عرضه نفت روی قیمت‌ها گفت: این اقدام‌ها برای افزایش قیمت‌های نفت طراحی می‌شود، اما اکنون قیمت‌ها تحت‌تأثیر نگرانی‌های مربوط به اقتصاد کلان قرار گرفته است.

وی افزود: برخی اعلام می‌کنند تصمیم اخیر مبنی بر عرضه کمتر نفت به بازار درواقع مؤثر نیست، زیرا تأییدی بر این است که شرایط اقتصادی جهان رشد مناسب تقاضای نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بررسی‌های اخیر درباره کسب‌وکارها حاکی از کاهش فعالیت کارخانه‌ها در جهان است که افت تقاضا در چین و اروپا را نشان می‌دهد.

بررسی بخش خصوصی در روز چهاشنبه نیز نشان می‌دهد به‌دلیل تأثیر کاهش تقاضا بر بهبود شرایط پس از همه‌گیری بیماری کرونا، رشد فعالیت‌های بخش خدمات چین در ماه ژوئن در پایین‌ترین سطح در پنج ماه اخیر بوده است.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان، روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اوت نیز ادامه می‌دهد. در همین حال روسیه و الجزایر نیز اعلام کردند سطح تولید و عرضه روزانه خود را در ماه اوت به‌ترتیب ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهند.

احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و اروپا به‌منظور کنترل رشد تورم نیز توجه معامله‌گران را به خود معطوف کرده است.

کد خبر 475207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =