نشست تخصصی مدیران اچ‌اس‌ئی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد

نشست تخصصی رؤسای اچ‌اس‌ئی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل این شرکت گفت: تحصیلات آکادمیک و تجربه‌های کارکنان بخش اچ‌اس‌ئی سبب شده است وزارت نفت در این زمینه به خود ببالد که چنین نیروهای متخصصی در این عرصه را دارد.

وی با بیان اینکه اولویت صنعت نفت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی است، خواستار خارج شدن نیروی نماینده ایمنی از زیرمجموعه پیمانکار همان بخش شد تا افسر ایمنی بتواند با جسارت بیشتر نظارت کند.  

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ایجاد دستورعمل برای جلوگیری از حوادث برای کارکنان، بالا بردن سطح مانورها، گرفتن بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان، ایجاد زیرساخت‌های لازم در شرکت‌های تابع، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح کشوری و برگزاری مسابقه‌های المپیاد ویژه آتش‌نشانان از جمله کارهایی است که باید در مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شود.

کمالی افزود: نصب تابلوهای روزهای بدون حادثه در تأسیسات برای بالا بردن انگیزه بین واحدها، ارزیابی پیمانکاران بر اساس شاخص‌های ایمنی و حذف پیمانکارانی که موجب حادثه شده‌اند، باید در اولویت کاری بخش اچ‌اس‌ئی قرار بگیرد.

وی با قدردانی از اقدام‌های اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: کار در گستره چهار استان با پراکندگی تأسیسات در نقاط سخت‌گذر و خطرآفرین نیاز به نیروهایی ماهر و ناوگانی مجهز دارد که خوشبختانه این اداره با بازسازی خودروهای آتش‌نشانی و تجهیز آن گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است.

در ادامه این نشست محمد نادری، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به عملکرد مجموعه ایمنی و آتش‌نشانی افزود: کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی برای حفظ و صیانت از نیروی انسانی و ایمن نگه‌داشتن تأسیسات یک لحظه از تلاش دست برنمی‌دارند و با وجود مشکل‌های فراوان نقش مؤثری در کاهش حوادث ایفا کرده‌اند.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بهبود عملکرد این شرکت در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی خبر داد و اظهار کرد: با تأکید مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب درباره آموزش کارکنان این مهم با جدیت در حال پیگیری است.

نادری تصریح کرد: در سال‌های پیش با توجه به کاهش حوادث و اتفاق‌ها و برنامه‌ریزی هدفمند برای ارتقای سازمان در حوزه ایمنی و صیانت از تولید، عملکرد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بهبود یافته است و این کار جز با برنامه‌ریزی، تلاش و همت کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب میسر نمی‌شد.

کد خبر 475278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =