قرارداد ساخت و نصب عرشه سکوی میدان گازی بلال تنفیذ شد

قرارداد سکوی میدان گازی بلال برای مهندسی، خرید، ساخت و نصب بین پتروپارس و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی تنفیذ شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد ساخت و نصب سکوی میدان گازی بلال صبح امروز (یکشنبه، ۱۸ تیرماه) با حضور فرخ علیخانی، مدیرعامل پتروپارس و محمدرضا زهیری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی تنفیذ شد.

با این اقدام، قرارداد مهندسی، خرید، ساخت عرشه و متعلقات سکوی میدان گازی مشترک بلال که پیش از این و در جریان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امضا شده بود، رسماً تنفیذ و وارد مرحله اجرایی شد.

بر اساس این قرارداد، عرشه و متعلقات سکوی میدان گازی مشترک بلال با وزن تقریبی ۲۳۰۰ تن، در چهار طبقه و در ۳۲ ماه از سوی شرکت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران ساخته و نصب خواهد شد.

طرح توسعه بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی (بِلال) که در قالب قرارداد پیمانکاری عمومی (GC) از طرف شرکت نفت و گاز پارس به پتروپارس واگذار شده است، شامل بسته‌های کاری متفاوت در قالب قراردادهای EPCI و EPD از جمله ساخت و نصب جکت چهارپایه، ساخت و نصب یک سکوی سرچاهی (عرشه و متعلقات سکو)، ساخت و نصب خط لوله و فیبر نوری، همچنین حفاری هشت حلقه چاه برای تولید ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز است که بر اساس قرارداد، مهندسی، خرید، ساخت و نصب عرشه و متعلقات سکوی آن ازسوی شرکت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران (IOEC) اجرایی خواهد شد.

کد خبر 475358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =