نشست بررسی مقدار گازهای گلخانه‌ای در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد

شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با برنامه‌های وزارت نفت برای کاهش و حذف آلاینده‌های محیط زیستی، نشست بررسی انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا را برگزار کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، نشست کارگروه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا از سوی شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با اجرای دستورعمل‌های وزارت نفت و با هدف برنامه‌ریزی برای کاهش و حذف آلاینده‌های محیط زیست به میزبانی اداره اچ‌اس‌ئی شرکت نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.

در این نشست تخصصی، با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست در توسعه پایدار و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در کاهش سوختن گازهایی مشعل، با برنامه‌ریزی اصولی برای رفع دغدغه و نگرانی جامعه پیرامونی درباره‌ی آلودگی هوا تأکید شد.

 تشریح روند جمع‌آوری گازهای گلخانه‌ای، بررسی تاریخچه گازهای تولیدی و ارسالی به مشعل در مناطق نفت‌خیز جنوب، تدابیر لازم برای کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی و مقایسه گازسوزی شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب مواردی بود که در این نشست برررسی شد.

در ادامه عملکرد شرکت‌های نفت و گاز آغاجاری و گچساران در حوزه جلوگیری از سوختن گازهای و تولید گازهای گلخانه‌ای، راه‌کارهای کاهش آن و ارائه دستورعمل‌های تازه با مقایسه آماری مقدار تولید نفت و گاز و گازهای سوخته شده در واحدها و تأسیسات به تفکیک بررسی و راستی‌آزمایی شد.

کد خبر 475369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =