بزرگترین پروژه عمرانی مسئولیت‌ اجتماعی پالایشگاه آبادان در ایستگاه آخر

رئیس خدمات فنی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: ساماندهی ورودی شهر آبادان با ۲۰ هزار مترمربع مساحت بزرگترین و نخستین پروژه عمرانی در قالب عمل به مسئولیت‌ اجتماعی پالایشگاه نفت آبادان است که مرحله نخست آن با تعیین پیمانکار به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سیدمحمد طهری با بیان اینکه حدفاصل میدان ثامن‌الائمه تا پل ایستگاه ۷ سلیج غربی با یک کیلومتر طول و ۲۰ هزار متر مساحت بزرگترین پروژه عمرانی و مسئولیت اجتماعی این شرکت به شمار می‌آید که مدت زمان اجرای آن ۶ ماه تعیین شده است.

وی با اشاره به تجهیز کارگاه پیمانکار ظرف ۲ هفته، هزینه اولیه اجرای این طرح را ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بنا بر دستورعمل‌های تازه و تعدیل قیمت، سرمایه‌گذاری لازم برای این طرح، پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۳۵ میلیارد تومان برسد.

رئیس خدمات فنی شرکت پالایش نفت آبادان با تاکید بر اینکه در قالب این پروژه، شرکت پالایش نفت آبادان برای نخستین بار طراحی و اجرای پروژه را عهده‌دار شده است، از احداث آبنما، آلاچیق، نصب دیوار جداکننده، المان، وسایل بازی بچه‌ها و تجهیزات ورزشی برای بزرگسالان، کفپوش‌گذاری و نورپردازی در قالب این پروژه خبر داد.

طهری با بیان اینکه این پروژه از نظر نوع طراحی، مواد اولیه و المان‌ها متنوع است، از نوآوری در طراحی فضای این کریدور ورودی خبر داد و اظهار کرد: طراحی در نظر گرفته شده همگون و منطبق بر واقعیت تاریخی و سیر تحول شهر آبادان در سه دوره پیش از انقلاب، پس از انقلاب و دوران کنونی است که با رعایت اصول و مبانی معماری و طراحی شهری و متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تهیه شده است.

وی ایجاد فضای سبز متنوع، ورزشی، تفریحی با تاکید بر ایجاد محیطی فرح بخش و آرام برای عموم را از ویژگی‌های طراحی ورودی شهر برشمرد.

رئیس خدمات فنی شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه، بلافاصله پس از پایان مرحله نخست خبر داد و گفت: مرحله دوم این پروژه قرار است در حد فاصل ایستگاه ۷ تا بلوار شهید کارکوب‌زاده (ضلع شمالی پالایشگاه آبادان) اجرایی شود که مراحل طراحی آن پایان یافته و در مرحله نوشتن شرح کار است.

کد خبر 475371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =