۵۲۰۰ نفر در پروژه‌های نفت و گاز ایلام فعال شدند

استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار نفری اشتغال استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوده که جای قدردانی دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا روز جمعه (۲۳ تیرماه) در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی دهلران که با حضور مدیران این شرکت و چند نفر از نمایندگان کارگران این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم، پروژه‌ پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسیده است و این نشان از کار جهادی دارد.

وی به مشکلات پیش‌آمده درباره بازگشایی اعتبارات اسنادی برای پروژه‌ پتروشیمی دهلران اشاره کرد و افزود: این مشکلات مربوط به بانک مرکزی است که قرار بوده به‌صورت حواله‌ای خرید تجهیزات از کشورهای اروپایی انجام شود، اما بنا به هر دلیل بانک مرکزی نپذیرفته و باید از طریق ال‌سی انجام شود که این موضوع زمان‌بر شده و در مجموع این وعده را از قول مدیرعامل پتروشیمی دهلران و مدیرعامل پتروپالایش می‌دهیم که کارگران به کار خود مشغول شوند و اگر فاصله‌ای در برگشت به کار آنها بود تا زمان برگشت دوباره، حقوق و مزایای آنها پرداخت شود.

استاندار ایلام با قدردانی از پیگیری امام‌جمعه و فرماندار ویژه‌ دهلران برای دغدغه‌ کارگران تصریح کرد: پیگیری‌ها از چند روز پیش و از طریق تماس با عبدالحسین بیات، مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و مدیرعامل پروژه‌ پتروشیمی دهلران انجام شد و قول دادند مشکل حل شود، اما با توجه به نگرانی‌های کارگران، شخصاً به محل پروژه آمدم و بی‌شک پیگیر مشکلات هستم.

بهرام‌نیا به اشتغال شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان اشاره و اظهار کرد: پارسال ۵ هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار نفری اشتغال استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوده که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در آینده از طریق معاون‌ اول رئیس‌جمهوری و وزیر کشور، رفع مشکل پتروشیمی دهلران را پیگیری می‌کند، گفت: ما مسائل توسعه‌ای و مدیریتی را در نظر داریم و به فکر ایجاد صنایع پایین‌دستی پتروشیمی هستیم و در استان ایلام اگر چنانچه ظرفیت‌های نفت و گاز را به فعل تبدیل کنیم هدف‌گذاری پارس غربی محقق خواهد شد.

کد خبر 475792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =