پیشنهاد تغییر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها رد شد

سخنگوی دولت گفت: وزارت اقتصاد برای برنامه هفتم پیشنهاد کرده بود برای آینده قیمت خوراک پتروشیمی‌ها براساس یک فرمول محاسبه شود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی دولت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی بهادری‌جهرمی امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت درباره بررسی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اظهار کرد: این نرخ طبق بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص شده بود و براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، نرخ منابع انرژی و مصارف آن مشخص است.

وی با یادآوری اینکه مجلس هر ساله منابع و مصارفی را برای این بخش پیش‌بینی می‌کند، افزود: مجلس پارسال درباره افزایش نیافتن قیمت گاز از دولت مطالبه داشت و امسال در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی تحقق درآمد کرده بود و دولت باید به سمت تحقق آن پیش برود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این منابع برای یارانه‌ها استفاده می‌شود تصریح کرد: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این‌ باره پیش‌بینی شده بود و دیدگاه‌های دستگاه‌های مربوطه دریافت شد و آیین‌نامه‌ای تصویب شد و دولت قصد تغییر در آن ندارد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: وزارت اقتصاد برای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کرده بود برای آینده قیمت خوراک پتروشیمی‌ها براساس یک فرمول محاسبه شود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی دولت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

کد خبر 475878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =