رکوردشکنی فروش نفت در دوران تحریم بیانگر موفقیت دولت در خنثی‌سازی تحریم‌هاست

سخنگوی دولت گفت: امروز شاهد اذعان‌ منابع غربی به رکوردشکنی فروش نفت در دوران تحریم هستیم که نشان می‌دهد اقدام‌های دولت در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها مؤثر بوده است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ خردادماه) در نشست خبری با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دولت و مجلس مردم شیرینی اجرای لایحه برنامه هفتم توسعه را بچشند، اظهار کرد: روز گذشته آمار نهایی رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ از سوی بانک مرکزی منتشر شد که مطابق آن در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی چهار درصدی پشت سر گذاشته شد و بعد از رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال ۱۴۰۰ این موضوع نشان‌دهنده استمرار رشد اقتصادی در دو سال گذشته بوده است.

وی افزود: هم رشد اقتصادی ما با نفت و هم بدون نفت مثبت بوده است که هر دو عددهای قابل قبولی را به نمایش درآورده بودند. برای نمونه در زمستان اشاره می‌کنم رشد اقتصادی بدون محاسبه نفت ۴.۷ و با نفت ۵.۳ بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برخی حوزه‌ها رشدهای چشمگیری داشتند. رشد در حوزه صنعت و نفت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رکورد زده بود، البته عددهای مشابه داشته‌ایم، نه اینکه نداشته باشیم، اما عددهای بسیار بالایی بوده که حدود ۱۰ درصد نفت را در هر دو سال مشاهده کرده‌ایم. در حوزه ماشین‌آلات هم رشد ۱۵ درصدی را مشاهده کردیم. از این رو آمارهای رشد اقتصادی نشان می‌دهد کشور در مسیر رشد قرار گرفته است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه وعده دولت اولویت دادن به سیاست دیپلماسی همسایگی بود، گفت: نتایج تحقق این وعده را با سفرهای مختلف رئیس‌جمهوری به تاجیکستان، روسیه، قطر، عمان، ترکمنستان، قرقیزستان، چین، اندونزی و کشورهای منطقه‌ای و آسیایی شاهد هستیم. ظرفیت‌هایی که در دولت‌های گذشته به کما رفته بود در این مدت فعال شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از وعده‌های دولت گره نزدن وضع اقتصادی به خارج از کشور بود که پابه‌پای مذاکرات برای رفع تحریم و به‌منظور خنثی‌سازی، این‌ مسیر هم دنبال شد و شاهد اذعان‌ منابع غربی به رکوردشکنی فروش نفت در دوران تحریم هستیم که نشان می‌دهد اقدام‌های دولت در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها مؤثر بوده است.

کد خبر 474477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =