بلاتکلیفی بازار نفت در بین فشارهای عرضه و نگرانی‌های تقاضا

قیمت‌ نفت خام در بازارهای جهانی در میانه بلاتکلیفی بین نگرانی‌ها درباره تقاضا و فشارهای عرضه تثبیت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، قیمت جهانی نفت روز چهارشنبه (۲۸ تیرماه) تغییر چندانی نداشت، زیرا بازارها نگرانی‌های تقاضای ایالات متحده را در برابر تعهد چین برای حمایت از رشد اقتصادی تحت فشار قرار دادند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۸ صبح به وقت گرینویچ در سطح ۷۹ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه ثابت ماند.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱۰ سنت افت، ۷۵ دلار و ۶۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

لئون لی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی آمریکا برای آخرین بار در ماه ژوئیه نرخ بهره را افزایش خواهد داد، نگرانی‌ها درباره تقاضای ایالات متحده که افزایش قیمت نفت را محدود می‌کند، احتمالاً به قوت خود باقی می‌ماند.

با این حال، از جنبه مثبت نهاد برنامه‌ریزی ارشد اقتصادی چین روز سه‌شنبه (۲۷ تیرماه) متعهد شد که سیاست‌هایی را برای احیا و افزایش مصرف در دومین اقتصاد بزرگ جهان اعمال می‌کند که می‌تواند تقاضای نفت را افزایش دهد.

کلودیو گالیمبرتی، مدیر تحقیقات ریستاد انرژی در آمریکای شمالی گفت: تاکنون، تا زمانی که فرض می‌کنیم محرک‌ها در چین موفقیت‌آمیز است، ترازهای نفت به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، حتی اگر اروپا با رکودی اندک روبه‌رو باشد.

در سمت عرضه، داده‌های مؤسسه نفت آمریکا نشان داد ذخیره‌سازی‌های نفت خام، بنزین و فرآورده‌های تقطیری در هفته گذشته کاهش یافته است.

جان ایوانز، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام PVM گفت: یکی از دلایل اصلی پدیدار شدن چشم‌انداز مثبت در بازار، گزارش مؤسسه نفت آمریکاست که انتظار می‌رود کاهش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام به تنها ۸۰۰ هزار بشکه تبدیل شود.

در همین حال، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد با هدف تمدید کاهش داوطلبانه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تا ماه اوت، قرار است صادرات نفت خود را در سه ماه سوم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کاهش دهد.

کد خبر 475894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =