۴.۱ میلیون بخاری با بازده بالا جایگزین بخاری‌های کم‌بازده می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران از تعویض و جابه‌جایی ۴ میلیون‌ و ۱۰۰ هزار بخاری با بازده بالا به جای بخاری‌های کم‌بازده تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، شهرام اسدپور امروز (دوشنبه دوم مردادماه) در نشست خبری با موضوع طرح تعویض بخاری‌های گازسوز راندمان پایین با بخاری‌های گازسوز با بازده بالا با اشاره به اینکه فراخوان‌هایی در ۱۷ و ۱۹ تیرماه در روزنامه اقتصاد ایران و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری و منتشر شده است، گفت: سرمایه‌گذارانی که توان اجرایی کردن این طرح را دارند شناسایی و با آنها قرارداد امضا می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران متعهد می‌شوند در ۶ ماه نخست طرح تعویض بخاری‌ها کار نصب و تعویض بخاری‌ها را انجام دهند و در دو سال نخست گارانتی تعویض قطعات و در ۱۰ سال اول خدمات پس از فروش را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اشاره به اینکه طرح جایگزینی بخاری‌ها در مدت پنج سال باید اجرایی شود، تصریح کرد: در این پنج سال ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری جایگزین بخاری‌های کم‌بازده می‌شوند که انتظار ما این است ۴۶۶ مترمکعب گاز در بخاری‌های رده A و ۳۷۸ مترمکعب گاز در بخاری‌های رده B صرفه‌جویی شود و سرمایه‌گذاران فقط در دو سال آغاز طرح تعویض بخاری‌ها اجازه استفاده از بخاری‌های رده B را دارند.

 اسدپور اظهار کرد: توان نصب و تعویض ۱۵ هزار بخاری در سال، توان مالی ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاری اعلام‌شده در سال و داشتن دفاتر فروش در استان‌های موردنظر از شرایط اعلام‌شده برای سرمایه‌گذاران است که پس از پایان کار به آنها گواهی سپرده گاز طبیعی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح اولویت با خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، دستگاه‌های اجرایی‌ دولتی و سازمان‌های نظامی و انتظامی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران گفت: هدف اصلی جابه‌جایی بخاری‌های کم‌مصرف با بخاری‌های پرمصرف صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از اتلاف آن است که این کار هم به نفع مصرف‌کنندگان و هم شرکت ملی گاز ایران است.

کد خبر 476088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =