فراخوان دوباره برای متقاضیان مشارکت در طرح سرمایه‌گذاری تعویض بخاری‌های فرسوده+جزئیات

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران اعلام کرد که متقاضیان برای مشارکت در مرحله دوم فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح جایگزینی بیش از ۴ میلیون بخاری با بازده بالا به جای بخاری‌های با بازده پایین، تا ۲۰ آبان‌ماه مهلت دارند اسناد مربوطه را تهیه و ارسال کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، شهرام اسدپور با اشاره به استقبال متقاضیان بخش خصوصی برای مشارکت در طرح سرمایه‌گذاری برای نصب بخاری‌های بازده بالا به جای بخاری‌های بازده پایین، گفت: وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با توجه به بحث مدیریت بهینه مصرف در کشور، با هدف مدیریت مصرف انرژی و کاهش هدررفت گاز، اقدام به «فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح جایگزینی بخاری‌های گازسوز بازده بالا به‌جای بخاری‌های گازسوز بازده پایین» کرده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

رونمایی از ۴ طرح بزرگ شرکت ملی گاز ایران برای بهینه‌سازی مصرف

اذعان ۲ واحد صنعتی عظیم اصفهان به بازی برد - برد ایجاد ذخیره‌سازی روزمینی گاز

وی افزود: با وجود اطلاع‌رسانی پیشین و برگزاری یک مرحله فراخوان ثبت‌نام تا ۱۸ مردادماه سال ۱۴۰۲، برخی متقاضیان پس از پایان مهلت مقرر، با مراجعه حضوری، درخواست کتبی برای مشارکت در طرح داشتند. بر این اساس، آگهی فراخوان جدید منتشر و متقاضیان تا ۲۰ آبان ماه مهلت دارند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران ادامه داد: سرمایه‌گذاران بنا بر آگهی مناقصه که در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی گاز ایران منتشر شده، می‌توانند ضمن اطلاع از شرایط و ضوابط مشارکت در طرح تا موعد مقرر، مستندات لازم را تهیه و درخواست کتبی خود را برای شرکت در این مناقصه به اداره تدارکات کالای شرکت بازرگانی شرکت ملی گاز ایران تحویل دهند.

به گفته اسدپور، این شرکت نیز بر اساس معیارهایی که در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده، ارزیابی سرمایه‌گذاران و تهیه فهرست کوتاه را در دستور کار قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران تصریح کرد: چشم‌انداز ما در این طرح این است که در یک بازه زمانی ۵ ساله، ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری با بازده A و B جایگزین بخاری‌های فرسوده شوند. براساس برآوردها، هرکدام از این بخاری‌ها سالانه به‌ترتیب ۴۶۶ و ۳۷۸ مترمکعب گاز صرفه‌جویی خواهند کرد.

اسدپور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت مستقل یا در قالب یک گروه در این طرح شرکت کنند، گفت: با توجه به ظرفیت و توان تولیدکنندگان، این ملاحظه در نظر گرفته شده که تا دو سال نخست بتوان از ظرفیت بخاری با بازده B هم استفاده کرد، اما سرانجام اولویت ما در این طرح جایگزینی حداکثری، بخاری‌های با بازده سطح A به‌جای بخاری‌های فرسوده است.

وی تأکید کرد: اولویت در اجرای این طرح برای تعویض بخاری با خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، دستگاه‌های اجرایی دولتی و ارگان‌های نظامی و انتظامی کشور با نظر شرکت ملی گاز ایران است.

ارائه گواهی صرفه‌جویی گاز به سرمایه‌گذار

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران هدف اصلی از اجرای این طرح را کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مصرفی و تخصیص گاز بیشتر به بخش‌های مولد دانست و یادآور شد: وفق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، نحوه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار، با ارائه گواهی صرفه‌جویی گاز تأمین خواهد شد، به نحوی که به ازای هر مقدار صرفه‌جویی ناشی از نصب و راه‌اندازی بخاری‌های جدید، حواله تخصیص گاز طبیعی به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد تا حسب صلاح‌دید، در بخش صادرات یا مصارف دیگر تخصیص داده شود.

اسدپور یادآور شد: سرمایه‌گذار در این طرح متعهد می‌شود تا ۶ ماه نسبت به تعویض کامل بخاری‌های جدید که دچار نقص فنی هستند، اقدام کند، همچنین در بخش تعویض و تعمیر قطعات، ضمانت ۲ ساله و برای خدمات پس از فروش تا ۱۰ سال ضمانت خواهد داد، ضمن اینکه سرمایه‌گذار باید امکان راه‌اندازی و نصب ماهانه حداقل ۱۵ هزار بخاری با بازده بالا را داشته باشد.

کد خبر 632540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =