آمادگی کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین نیاز گاز مایع هیئت‌های مذهبی

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آمادگی کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین گاز مایع موردنیاز هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: سوخت کافی موجود است و به قیمت یارانه‌ای (دولتی) از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف برای مصارف هیئت‌های مذهبی و حتی نذورات مردمی توزیع خواهد شد.

محسن شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: قیمت مصوب یارانه‌ای گاز مایع برای هر کپسول گاز مایع که از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین شده است، ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است که از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع توزیع خواهد شد.

وی تأکید کرد: با تصمیم‌گیری‌ و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی، همه هیئت‌های مذهبی و مردم می‌توانند برای دریافت گاز مایع موردنیازشان از طریق سامانه سدف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درخواست خود را ثبت و پس از تأیید سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور، با دریافت حواله، سوخت موردنیاز خود را از طریق شرکت‌های توزیع گاز مایع و به نرخ دولتی دریافت کنند.

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: طبق بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت نفت مکلف شده است توزیع گاز مایع کل کشور را از طریق کارت بانکی و به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ثبت درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) انجام دهد.

شاهرخی با تأکید بر این که هم‌اکنون بیش از ۴۸ درصد گاز مایع توزیعی در کشور به‌صورت الکترونیک توزیع می‌شود، افزود: در سه ماه نخست سال، آمار و ارقام ما به ۴۸ درصد رسید، اما طبیعتاً این روند رو به رشد خواهد بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، به‌زودی و ظرف دو ماه آینده کل گاز مایع کشور زیر پوشش توزیع الکترونیک قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۷۵ شرکت توزیع‌کننده گاز مایع در کشور افزود: در سال‌های گذشته توزیع سوخت میان هیئت‌های مذهبی از طریق شرکت‌های موزع گاز مایع انجام می‌شد، اما با تکلیف قانونی وزرات نفت مبنی بر توزیع الکترونیک سوخت، سازوکار قانونی طرح، تدوین فرآیند و نظارت عالیه بر تأمین مناسب سوخت این ایام انجام شد تا توزیع گاز مایع موردنیاز این ایام به‌صورت کامل و شفاف از طریق سامانه و با نرخ دولتی باشد.

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گاز مایع موردنیاز مصارف مردمی برای ادای نذورات پس از تایید مساجد، سرای محله، دهیاری‌ها، شورایاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و مراجعه به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و یا تاسیسات گاز مایع شرکت‌های موزع امکان‌پذیر خواهد بود.

شاهرخی هدف از توزیع الکترونیکی گاز مایع را شفافیت و سامان‌دهی عملیات عرضه گاز مایع در کشور اعلام کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح، همه مردم و صاحبان حرف و... به‌ویژه ساکنان مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی، می‌توانند سوخت موردنیاز خود را به مقدار کافی و با نرخ یارانه‌ای دریافت کنند.

کد خبر 476089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =