اوجی در این دولت یکی از قاسم سلیمانی‌هاست که در حوزه نفت فعالیت می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت به مدیرانی از جنس قاسم سلیمانی‌ها نیاز دارد، گفت: آقای اوجی در دولت سیزدهم یکی از این قاسم سلیمانی‌هاست که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین حسین‌زاده، در نشست علنی امروز (دوشنبه، دوم مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن اشاره به تجربه و تخصص ۲۰ ساله خود در حوزه انرژی، اظهار کرد:  به دور از گرایش‌هالی سیاسی، دلم برای نظام، انقلاب و کشورم می‌سوزد. امروز ناترازی انرژی کشور نگران‌کننده است.

وی افزود: اگر با همین روند پیش برویم، پارس جنوبی در سال ۱۴۲۰ به بزرگ‌ترین موزه صنعتی دنیا تبدیل می‌شود. هم‌اکنون تولید گاز در پارس جنوبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز است. این عدد در سال ۱۴۱۰ به ۵۵۰ و در ۱۴۲۰ به ۲۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. هم‌اکنون رقمی حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت سوخت داریم و روزانه حدود ۲۰۰ میلیون لیتر فرآورده در این کارت‌ها شارژ می‌کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پیش‌تر کارت هوشمند سوخت به استان‌های سیستان و هرمزگان می‌رفت، اما اکنون خود سوخت می‌رود. سالانه ۵.۵ میلیارد متر مکعب قاچاق سوخت داریم و مصرف بنزین کشور از ۸۰ به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. با بررسی جمیع موارد متوجه جدی بودن خطر افت شدید تولید حامل‌های انرژی در کشور خواهیم بود. اینجاست که مدیرانی از جنس قاسم سلیمانی‌ها نیاز داریم. آقای اوجی در دولت یکی از این قاسم سلیمانی‌هاست که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه از همه مدیران، مدیرعامل شرکت ملی نفت و پتروشیمی و معاونان آنها کمال تشکر را دارم، اظهار کرد: باید به وضع معیشت، مالیات، تبدیل وضعیت کارکنان صنعت نفت که در گرمای بالای ۶۰ درجه جنوب و سرمای ۲۰ درجه در سرخس کار می‌کنند، توجه جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف انرژی کمک بگیریم، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را مطرح کرد و گفت: حدود ۲۵ میلیون خودرو در کشور داریم که حدود ۵ میلیون آن فرسوده است، اگر این خودروها را در یک بازه ۱۵ ساله با خودروهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین کنیم، این مشکل رفع خواهد شد.

کد خبر 476102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =