۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
  • کد خبر: 476321
افزایش ۹ درصدی مصرف گاز در نیروگاه سنندج

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اعلام کرد که حجم مصرف گاز طبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری با اشاره به اهمیت مصرف گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برای تولید برق کشور گفت: انرژی یکی از مهم‌ترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله مهم‌ترین حامل‌های انرژی به‌شمار می‌رود که نه‌تنها در تحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ محیط زیستی هم حائز اهمیت است.

وی تقاضا برای مصرف گاز طبیعی نیروگاه‌ها را اجتناب‌ناپذیر دانست و بیان کرد: به‌دلیل آغاز فصل گرما، رشد روزافزون تقاضای مصرف انرژی الکتریکی با توجه به سهم عمده نیروگاه‌های حرارتی از جمله نیروگاه‌های گازی در تولید برق کشور نیاز این صنعت به گاز با رشد بالایی همراه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج اظهار کرد: حجم مصرف در این بازه زمانی، ۳۷۳ میلیون و ۹۴ هزار مترمکعب بوده، در حالی که این مقدار در مدت مشابه پارسال برابر با ۳۴۲ میلیون و ۴۳۵ هزار مترمکعب است.

کد خبر 476321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =